Majdnem megduplázódtak a PS4 játékok eladásai a pandémia alatt
A Sony legfrissebb jelentései szerint a koronavírus-járvány következtében igencsak fellendült a gaming piac az elmúlt hónapokban.
A Sony legfrissebb jelentései szerint a koronavírus-járvány következtében igencsak fellendült a gaming piac az elmúlt hónapokban.
Nem meglepő, hogy az óvintézkedések miatt otthonukban rekedt fiatalok és felnőttek többsége éppen a videójátékokat választotta, hiszen a filmeknél és a streamelési szolgáltatásoknál ugyanilyen tendenciát figyelhettünk meg korábban.
A pénzügyi adatok legutóbbi összesítése alapján június 30-ig három hónap leforgása alatt mintegy 91 millió PS4 játékot értékesítettek, ami 83%-os növekedésnek számít az előző negyedévben tapasztalt 49,8 milliós példányszámhoz képest.
A first-party exkluzív címek fogytak a legjobban, közülük is a Naughty Dog régóta várt alkotása, a The Last of Us második része vitte a prímet. A kizárólag a Sony konzoljára készített game-ekből össszesen 18,5 milliót adtak el, ami az előző negyedévi 11,7 millióhoz viszonyítva szintén meredek emelkedésnek mondható.
A digitálisan megvásárolható játékok kerültek az előtérbe, amelyeknél 74%-os növekedést könyveltek el, ezen kívül a PS Plus előfizetői szolgáltatást igénybe vevő felhasználók száma szintén megemelkedett 41,5 millióról 44,9 millióra.
A konzolok eladásai viszont kissé megcsappantak, ugyanis 1,9 millió egységet tudtak értékesíteni júniusig. Igaz, hogy január és március között még ennél is kevesebbet, csupán 1,4 millió PS4 talált gazdára, azonban ez még így is 41%-os visszaesés az ugyanebben az időszakban regisztrált tavalyi 3,2 millió eladott konzolhoz képest.
Hozzá kell mindehhez tennünk azonban, hogy a PS5 év végi érkezése ezt a statisztikát jelentősen befolyásolta, mivel nem mindenki szeretne az éppen aktuális masinára költeni, amikor pár hónap múlva már a next-gen játékgépet szerezheti be valószínűleg nem sokkal több pénzért cserébe.
A Sony számára a gaming továbbra is az első helyen szerepel, mivel nagyjából 5,7 milliárd dollárt bevételt termeltek április és június között, ami a tavalyi második negyedévben elkönyvelt 4,3 milliárd dolláros plusszal szemben komoly előrelépés. A TV-k, mobiltelefonok és kamerák eladásai enyhe csökkenést mutattak, de a japán cég összességében még így is 18,6 milliárd dollárt tehetett zsebre.
Ne hagyd ki: