Egyre jobban szeretik a magyarok a pezsgőt
Magyarországon ugyan jobban fogy a sör és a bor, a magyarok egyre inkább felismerik a pezsgőzés szépségét.
Fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés az utóbbi időszakban Magyarországon – írja az Agrárminisztérium (AM) az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében. Az ünnepi alkalmakon és különleges eseményeken kívül egyre többen fedezik fel a buborékos ital varázslatos világát a hétköznapokon is.
A pezsgők sokszínűségének és különleges ízvilágának megismerése remek lehetőséget nyújt a hazai gasztronómia és kultúra számára is – fogalmaznak a közleményben. Mint írják, a hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak az itthoni és nemzetközi piacokon egyaránt. A fogyasztói igények azt eredményezték, hogy egyre több borászat indult el a buborékok irányába is, az eredményeket pedig egyre több nemzetközi díj is jól jelzi.
Mára már elmondható, reneszánszát éli a magyar pezsgő, mert csaknem 200 borászat állít elő ilyen italt. Ezek nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedik le. A Magyarországon előállított borok 5 százalékából lesz pezsgő. Ez 140-160 ezer hektolitert jelent évente. Az utóbbi időben a magyar pezsgőimport nőtt, ami az ital iránti növekvő hazai keresletet is jelzi.
A magyar pezsgőexport legnagyobb piacai Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország.Az idei év bort és pezsgőt népszerűsítő kampányai már a nemzeti bormarketing stratégia végrehajtása keretében indultak el. Az idén elkészült stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése. A dokumentum nemcsak marketingkommunikációval foglalkozik, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is megtalálhatóak benne – olvasható az AM közleményében.
(MTI)