A Pick friss felmérése szerint a magyar vásárlók kétharmada vásárol sonkát húsvétra, és egyre többen keresik a megbízható hazai gyártók termékeit.
A húsvéti sonkavásárlási szokásokat vizsgáló, 2025 februárjában készült reprezentatív felmérés eredményei alapján a magyar fogyasztók jelentős része kifejezetten előnyben részesíti a hazai gyártók termékeit, miközben a megkérdezettek közel 30 százaléka tudatosan kerüli az ismeretlen külföldi gyártók sonkáit.
A Pick által megosztott kutatási eredmények rámutatnak arra, hogy a vásárlók 28 százaléka szerint a sonka a húsvéti időszak legmeghatározóbb élelmiszere, ugyanakkor a fogyasztók 36 százaléka számolt be korábbi negatív tapasztalatokról, ami megnehezíti a választást számukra.
A felmérésből az is kiderül, hogy a vásárlók harmada számára elsődleges szempont a minőség, és mindössze 12 százalékuk dönt kizárólag az ár alapján, ami jól mutatja a tudatos fogyasztói magatartás erősödését.
A megbízható hazai gyártók termékeinek népszerűsége mellett szól az is, hogy a szakértők nem javasolják a gyanúsan olcsó termékek választását, mivel ezek könnyen beárnyékolhatják az ünnepi hangulatot.