Magyar utasok rekedtek a barcelonai repülőtéren
A Wizz Air légitársaság utasai kénytelenek voltak Barcelonában maradni, miután a rendkívüli időjárási viszonyok miatt törölték a Budapestre induló járatot.
A Barcelona-Budapest járat késéséről a Wizz Air már hétfő délután értesítette az utasokat, ám a járatot éjfél után végül teljesen törölték. Egy magyar utas szerint a légitársaság a törölt járatot továbbra is csak késésként kommunikálta, az új menetrend szerint a gép indulása pedig csak kedd délutánra volt tervezve.
A reptéri alkalmazottak éjjel fél kettőkor még nem tudták elhelyezni az utasokat szállodai szobákban, ami miatt többen a reptéren maradtak várakozni. Miután érdemi információt a szállással kapcsolatban sokáig nem kaptak, az érintettek közül néhányan saját költségen szállodába mentek.
A Wizz Air is reagált a kialakult helyzetre, a légitársaság válaszában elismerte, hogy az április 22-i járatot a rendkívüli időjárási helyzet miatt nem tudták biztonságban elindítani. Mint írták, az utasokat tájékoztatták a késésről, és miután világossá vált, hogy a repülőgép nem tud felszállni, a földi kiszolgálópartner azonnal megkezdte az utasok szállásának megszervezését, mindez azonban egy helyi ünnep miatt hosszabb időt vett igénybe, így néhány utas csak éjszaka kapott szobát.
A légitársaság kárpótlásként ingyenes átfoglalási lehetőséget kínált az érintett utasoknak, de felajánlották a repülőjegy árának 100 százalékos visszatérítését, vagy az eredeti viteldíj 120 százalékának Wizz-kreditben történő jóváírását.
A Wizz Air hangsúlyozta, hogy bár az eset nem az ő hibájukból történt, elnézést kérnek az érintettektől, és továbbra is az utasaik, személyzetük és repülőgépeik biztonságát tartják majd szem előtt.