Eddig nem látott jelenséggel találkozhatnak az autósok a magyar autópályákon
Az autópályahálózatot üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. éjszakai munkavégzésekkel kívánja hatékonyabbá tenni a feladatok elvégzését.
A Világgazdaság és az MKIF honlapjának beszámolója szerint csütörtök éjszaka megkezdték az M1-es autópálya felújításához szükséges terelés kiépítését, a jövőben pedig több alkalommal is élnének a svájci minta alapján kidolgozott éjszakai munkavégzés lehetőségével.
Szimicsku István, az MKIF kommunikációs igazgatja a VG.hu-nak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat három éves felújítási programjának keretében több száz kilométeren végeznek majd felújítási munkálatokat, ami biztosan kellemetlenségeket fog okozni az autósoknak, ám részben az éjszakai munkavégzéssel, éppen ezt a kellemetlenséget szeretnék elviselhetőbbé tenni.
Szimicsku elmondta, törekedni fognak arra, hogy az M1-es, M3-as és M7-es autópályák Budapesthez közeli szakaszain amely munkálatokat csak lehet, éjszaka végezzék.
A terelés kiépítése mellett a növényzet gondozása, a festés, vagy épp az útburkolat tisztítása is történhet majd éjszaka, ám, mint a kommunikációs igazgató elmondta, „a jövőben újabb típusú munkák éjszakai elvégzését is tervezzük. Ezek az eddiginél komolyabb tervezést igényelnek.”