Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Magyar Autóklub: semmilyen szakmai alapja nincs a rakpart lezárásának

Karácsony Gergely a kampány után jelentette be, hogy nem mondott le az ötletéről, miszerint autómentessé tenné a pesti alsó rakpartot. 

...svg content...Fotó: Jármûvek a pesti alsó rakparton, az Országház elõtt 2022. április 11-én. Ezen a napon megnyílt a gépjármûforgalom elõtt a Margit híd és az Eötvös tér közötti teljes útszakasz, valamint a Jane Haining rakpart a Lánchíd és az Erzsébet híd között, miután kicserélték a város egyik elöregedett ivóvíz-fõnyomócsövét a pesti Duna-part érintett szakaszain. MTI/Koszticsák Szilárd
Belföld
Author image

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő

Karácsony Gergely kitart azon álláspontja mellett, hogy csökkenteni kell a gépjárművek számát Budapesten, ennek érdekében pedig lezárná a pesti alsó rakpartot, de ezek mellett az új Lánchídról is kitiltaná majd az autósokat, mert ezzel szerinte sokkal élhetőbb és zöldebb lesz a főváros.

Hasonló intézkedései már korábban is voltak, 2020 tavaszán szinte egyik napról a másikra alakítottak ki biciklisávot a Nagykörúton, majd amikor több felújítást is egyszerre végeztek, a budapestiek dühére ennyi volt a válasza a főpolgármesternek: akit zavar a várakozás, szálljon ki a járművéből. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

A városvezető azonban azt állítja, hogy mindenkinek a véleményét figyelembe veszi. A Medián kutatást készített a főváros számára, amely szerint a válaszadók 49 százaléka átadná a gyalogosoknak a rakpartot, ebből mindössze 17 százalék az, aki teljesen, miközben 32 százalék csak részlegesen, 43 százalék pedig fenntartaná az autóforgalmat. 

Karácsony ezekkel a számokkal akarja alátámasztani az igazát, azonban az Index is végzett egy kutatást az olvasói körében, ahol kicsit más adatok jöttek ki: 30 283 voksból 20 006-an, azaz 66 százalék fenntartaná a forgalmat a pesti alsó rakparton, és mindössze 21 százalék tenné teljesen autómentessé azt, miközben 12 százalék keresne kompromisszumot. 

A hirado.hu idézi a Magyar Autóklub jogi képviselőjét, Tóth Zsuzsannát, akitől azt kérdezték, hogy ideológiai vagy szakmai megfontolások vezérlik-e Karácsonyt: 

Ma sem hobbiból autóznak az emberek a rakparton, a belvárosban és sehol, az megy oda, akinek ott van dolga. És különösen a vállalkozók is nagyon határozottan érvelnek amellett, hogy nem lesz, aki felújítja az épületeket, nem lesz, aki szállít a különféle vendéglátó egységeknek, a hajóknak. A taxisok már most is azt mondják, hogy nem szívesen vállalnak a fuvart a VII.-VIII. kerületbe” – mondta.

Kiemelik, hogy rakpart és a Lánchíd autómentesítése azt jelentené, hogy a jövőben az eddigieknél is nagyobb dugók lennének Budapesten. Szakemberek szerint Budapest észak–déli összeköttetése megszűnne, ráadásul az átterelt forgalom miatt a környéken lakók életminősége is romlana, nem beszélve arról, hogy nőne a légszennyezettség.