Kétszeresére nő a Magnum gyártókapacitása, új gyártócsarnok épül Veszprémben
A vállalat 2020-ig 200 millió euró értékű beruházást valósított meg Magyarországon, 2020 és 2025 között pedig további 100 millió eurót ruháznak be a veszprémi üzemben és a nyírbátori háztartásvegyipari gyárban.
Új gyártócsarnokkal bővült az Unilever Magyarország veszprémi jégkrémgyára, a beruházással kétszeresére nő a pálcikás Magnum jégkrémek gyártókapacitása az üzemben – tájékoztatta pénteken az MTI-t az Unilever Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója.
Molnár Kálmán közölte: a 3400 négyzetméteres csarnokban egy új gyártósort helyeztek el, a beruházás értéke mintegy 10 milliárd forint. Az eddigi 80 millió literes éves gyártókapacitás 15 millió literrel bővül, a tervek szerint 2026-ra az éves kapacitás 110 millió liter lesz.
A gyártócsarnok-avató egyben az Unilever veszprémi egységének 30 éves évfordulója is – mondta az igazgató, felidézve, hogy a kezdetekkor évi 5 millió liter volt a gyártókapacitás.
A vállalat 2020-ig 200 millió euró értékű beruházást valósított meg Magyarországon, 2020 és 2025 között pedig további 100 millió eurót ruháznak be a veszprémi üzemben és a nyírbátori háztartásvegyipari gyárban – tette hozzá.
A Magnum termékek adják az Unilever európai jégkrém-árbevételének egyharmadát. Az új gyártósoron percenként 720 pálcikás Magnum jégkrém készülhet. Idén Veszprémben közel 600 millió darab jégkrém készül.
A 121 éve működő Unilever magyarországi leányvállalata 1991-ben jött létre. Az Unilever Magyarország Kft. a szlovéniai, a horvátországi és a bosznia-hercegovinai vállalatokkal együtt a Magyarország és Adria régió cégcsoport része, központja Budapesten van.
Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. Az Unilever Magyarország Kft. a budapesti irodában és a három gyárban több mint 1400 munkavállalót foglalkoztat.
A nyilvánosan elérhető adatok szerint a társaság nettó árbevétele 2021-ben 99,4 milliárd forint, adózott eredménye 2,89 milliárd forint volt. Az előző évben 95,2 milliárd forint árbevétel mellett 2,61 milliárd forint nyereséget ért el.
Az Unilever több mint 190 országban van jelen, és naponta 2,5 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplőnek számít. A vállalat forgalma 2021-ben 52 milliárd eurót tett ki.
(MTI)