Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Környezettudatos megfontolásból megszünteti a Lidl egyik népszerű „szolgáltatását”

Környezettudatos megfontolásból megszünteti a Lidl egyik népszerű „szolgáltatását”

Környezettudatos megfontolásból megszünteti a Lidl egyik népszerű „szolgáltatását”
Fotó: Facebook/Lidl Magyarország

A belga Lidl áruházlánc a héten véglegesen beszünteti a papíralapú szórólapok házhozszállítását, helyette kizárólag digitális kommunikációra vált át, amivel évente mintegy ezer tonna papírt takarít meg.

A fenntarthatóság és a digitalizáció jegyében meghozott stratégiai döntés nyomán a kiskereskedelmi lánc évente nagyjából húszezer fa megmentéséhez járul hozzá. 

A vállalat már 2023-ban megkezdte az átállást olyan nagyvárosokban, mint Gent, Antwerpen és Brüsszel, valamint az ország déli régióinak egyes területein, most pedig Belgium fennmaradó részén is megszűnik a postaládákba történő kézbesítés.

Az üzletekben továbbra is elérhetők maradnak a nyomtatott brosúrák azok számára, akik ragaszkodnak a hagyományos formátumhoz, ugyanakkor a digitális átállás mellett szól, hogy az elmúlt egy évben több mint 15 százalékkal nőtt az online szórólap-megtekintések száma, miközben egyre többen használják a Lidl Plus alkalmazást is.

„A papírmegtakarítás mellett jelentős erőforrásokat fordítottunk a digitális felhasználói élmény javítására, ennek keretében optimalizáltuk a Lidl Plus alkalmazást és a digitális szórólapot, megkönnyítve vásárlóinknak az ajánlatok megtekintését és a kedvezmények igénybevételét” – mondta Isabelle Colbrandt, a Lidl Belgium & Luxembourg szóvivője.

A Lidl ezzel a döntéssel az első olyan jelentős szupermarketlánc Flandriában, amely teljesen felhagy a papíralapú szórólapok házhozszállításával. Bár más láncok is tettek már lépéseket a digitalizáció irányába, egyelőre csak részleges papíralapú terjesztés-csökkentést hajtottak végre.