A Lidl közzétette a nevével visszaélő csalók nyilvános listáját
A Lidl Magyarország most egy újabb közleményben tájékoztatta vásárlóit a közelmúltban tapasztalt csalásokról, sőt, egy nyilvános listát is készített azokról a csalókról, akik a közösségi médián keresztül próbálják átverni a vásárlókat.
A vállalat közleményében ajánlásokat is tett vásárlóinak, hogy kivédhessék az ilyen jellegű csalásokat:
„Szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy az utóbbi időszakban rendkívül megnövekedett a közösségi média felületeken a Lidl Magyarország nevében történő online visszaélések száma, melyekben márkánk védjegyeit, valamint szolgáltatásait – így pl. a Lidl logót vagy éppen az újonnan bevezetett Lidl Plus alkalmazást – felhasználva igyekeznek megtéveszteni a vásárlóinkat.
Ezen megtévesztő oldalak és profilok közös jegyei, hogy a hamis oldalakat vállalatunk logóját, valamint egyéb márkajegyeit felhasználva hozzák létre, hogy azok hitelességét erősítsék. Emellett a Lidl Magyarország márkanévre utaló névvel látják el őket, abban minimális módosítást téve (így pl. ékezetek kihagyása, extra betűk beillesztése).
További gyanúra adhat okot, ha a meghirdetett nyereményjátékok, illetve a csaló oldalak által kezdeményezett privát üzenetek szövegezése helytelen nyelvezettel megírt, feltehetően fordítóprogrammal készített szöveget tartalmaz, emellett egy külső oldalra vezet és regisztrációra, személyes-, valamint bankkártyaadatok megadására szólítja fel a felhasználót a nyeremény fejében.
Minden szükséges lépést megteszünk a csaló profilok eltávolítása érdekében, ugyanakkor vásárlóink megóvása érdekében közzétesszük azon csaló közösségi média oldalak és profilok elérhetőségét, melyeket vállalatunktól függetlenül, megtévesztési szándékkal hozták létre.”
A Lidl által jelenleg ismert, a vállalat nevében létrehozott csaló profilok listáját itt lehet megtekinteni.