A Lidl 40 új üzletet akar nyitni Magyarországon
Ezzel 250-re emelkedne a Lidl üzleteinek száma Magyarországon.
Szlavikovics Zita, a cég igazgatóságának elnöke egy budapesti sajtótájékoztató keretében jelentette be, hogy a Lidl Magyarország a jelenlegi 210-ről 250-re szeretné növelni üzleteinek számát a következő években. Egy új áruházat hamarosan megnyitnak a főváros környékén, miközben az áruházlánc idén ünnepli magyarországi működésének 20. évfordulóját.
Szlavikovics kiemelte, a Lidl boltok nemcsak Budapesten, de minden vármegyében és nagyvárosban elérhetők. Az üzletek ellátását négy logisztikai központ biztosítja, melyekhez hamarosan egy ötödik is csatlakozik Kiskunfélegyházán. Az új központ építése 50 milliárd forintba kerül, s várhatóan 2026-ban kezdheti meg működését.
Az áruházlánc jelenleg 9500 főt foglalkoztat, ezzel Magyarország kilencedik legnagyobb munkáltatója. Az idén várhatóan 180 millió vásárlás történik az üzleteikben. A GfK piackutató friss adatai szerint a Lidl piaci részesedése szeptemberben elérte a 20,8 százalékot.
A Lidl a nemzetközi Schwarz csoport tagjaként 32 országban, összesen 13 900 üzlettel van jelen Európában és Észak-Amerikában. E globális jelenlét lehetőséget kínál a magyar beszállítóknak, hogy termékeikkel külföldi piacokra is eljuthassanak. 2023-ban a Lidl több mint 338 millió euró értékben exportált magyar termékeket, míg ez az összeg 2016-ban még csak 24 millió euró volt.
Növekvő gazdasági eredmények
A Lidl Magyarország által megtermelt bruttó hozzáadott érték az elmúlt öt évben meghaladta az 1200 milliárd forintot. A cég nettó árbevétele a 2023. március 1. és 2024. február 29. közötti időszakban 1159,23 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 973,53 milliárd forintról. Adózott eredményük szintén emelkedett, a tavalyi 26,8 milliárd forintról az előző év 25,28 milliárd forintjához képest.
Nepp Zoltán, a beszerzési ügyvezető igazgató hozzátette, a magyar beszállítók száma az elmúlt 10 évben 73 százalékkal, 487-re bővült. Az áruházlánc kínálatának 61 százaléka tőlük származik.