Libabőr: Ilyen belső kamerából a Ferrari utolsó V12-ese, a 412T2
A mai múltidézésünkben 1995-ig utazunk vissza, ami a Forma-1-es autók történetének szempontjából egy korszak lezárulását jelentette, ugyanis ez volt az utolsó év, amikor olyan autót láthattunk egy versenyen pályára gurulni, amit V12-es erőforrás hajtott.
Az 1994-es év tragikus esztendő volt az F1 számára, ugyanis két versenyző, a háromszoros-világbajnok Ayrton Senna, és az osztrák Roland Ratzenberger is életét vesztette az év során. Ennek hatására az F1 vezetősége átfogó reformokba kezdett, amik elsősorban az autók biztonságát erősítették meg.
Ez nagyban befolyásolta az autótervezést, ebből kifolyólag a Ferrari is átalakult formában érkezett 1995-re: a szabályváltozásokhoz alkalmazkodva megerősítették a pilóta feje körüli védelmet, a szárnyak segítségével csökkentették a leszorítóerőt, és a masszív V12-es erőforrásukat 3.5 literesről 3 literesre vették vissza.
Ahogy a történelem megmutatta, az 1995-ös 412T2-re keresztelt Ferrari konstrukció lett végül az utolsó olyan Forma-1-es autó, ami V12-es motorokkal szerepelte végig az évet, emellett ez az autó az utolsó, amelyik világbajnoki futamot nyert, a francia Jean Alesivel a volán mögött.
Önmagában nem a 412T2-es volt a legerősebb autója a Ferrarinak, ugyanis az év során nem igazán tudtak harcba szállni a VB-címért, de így is 11 dobogót megszerezve, a konstruktőri tabella harmadik helyén végeztek. A versenyzőik, Jean Alesi és Gerhard Berger az ötödik-hatodik pozíciót szerezték meg az egyéni tabellán.
Az alábbi videóban láthatjuk, ahogy 2015-ben reaktiválják az utolsó V12-es Ferrarit, az olasz Mugello pályán, a tapasztalt spanyol tesztversenyzőjük, Marc Gené közreműködésével. Amint felbőg a V12-es hangja, garantáltan libabőrt fog okozni, és ezt egy több mint 10 perces videón át élvezhetjük.
Múltidéző sorozatunk legutóbbi részében a kéziváltós autók korszakáig repültünk vissza: