Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Libabőr: Ilyen belső kamerából a Ferrari utolsó V12-ese, a 412T2

Libabőr: Ilyen belső kamerából a Ferrari utolsó V12-ese, a 412T2

Libabőr: Ilyen belső kamerából a Ferrari utolsó V12-ese, a 412T2

A mai múltidézésünkben 1995-ig utazunk vissza, ami a Forma-1-es autók történetének szempontjából egy korszak lezárulását jelentette, ugyanis ez volt az utolsó év, amikor olyan autót láthattunk egy versenyen pályára gurulni, amit V12-es erőforrás hajtott.

Az 1994-es év tragikus esztendő volt az F1 számára, ugyanis két versenyző, a háromszoros-világbajnok Ayrton Senna, és az osztrák Roland Ratzenberger is életét vesztette az év során. Ennek hatására az F1 vezetősége átfogó reformokba kezdett, amik elsősorban az autók biztonságát erősítették meg.

00:00
00:00

Ez nagyban befolyásolta az autótervezést, ebből kifolyólag a Ferrari is átalakult formában érkezett 1995-re: a szabályváltozásokhoz alkalmazkodva megerősítették a pilóta feje körüli védelmet, a szárnyak segítségével csökkentették a leszorítóerőt, és a masszív V12-es erőforrásukat 3.5 literesről 3 literesre vették vissza.

Ahogy a történelem megmutatta, az 1995-ös 412T2-re keresztelt Ferrari konstrukció lett végül az utolsó olyan Forma-1-es autó, ami V12-es motorokkal szerepelte végig az évet, emellett ez az autó az utolsó, amelyik világbajnoki futamot nyert, a francia Jean Alesivel a volán mögött.

Önmagában nem a 412T2-es volt a legerősebb autója a Ferrarinak, ugyanis az év során nem igazán tudtak harcba szállni a VB-címért, de így is 11 dobogót megszerezve, a konstruktőri tabella harmadik helyén végeztek. A versenyzőik, Jean Alesi és Gerhard Berger az ötödik-hatodik pozíciót szerezték meg az egyéni tabellán.

Az alábbi videóban láthatjuk, ahogy 2015-ben reaktiválják az utolsó V12-es Ferrarit, az olasz Mugello pályán, a tapasztalt spanyol tesztversenyzőjük, Marc Gené közreműködésével. Amint felbőg a V12-es hangja, garantáltan libabőrt fog okozni, és ezt egy több mint 10 perces videón át élvezhetjük.

Múltidéző sorozatunk legutóbbi részében a kéziváltós autók korszakáig repültünk vissza:

https://liner.hu/szem-nem-marad-szarazon-mozgasban-a-kezivaltos-79-es-f1-es-ferrari-video/