Lendületes növekedésnek indultak az okoseszközös fizetések a K&H-nál
Aratnak az okoseszközös fizetések, óránként több mint 5500 tranzakciónál tartanak a banknál.
Havi átlagban 30 milliárd feletti a költés
Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben.
Az okoseszközös fizetések havi összege júniusban lépte át a 30 milliárd forintot, majd júliusban, augusztusban is bőven meghaladta ezt a szintet. A magyar piacon elsőként a K&H-nál megjelent Google Pay-fizetések összege idén augusztusban megközelítette a 12 milliárd forintot, az Apple Pay-fizetéseké pedig majdnem elérte a 22 milliárd forintot.
A készpénzmentes fizetési megoldások közül az okoseszközös tranzakciók továbbra is jelentős bővülést mutatnak a K&H legfrissebb összeállítása szerint.
Százalékok, milliárdok, átlagok: íme az okoseszközös bizonyítvány
Az idei év első nyolc hónapjában az Apple Pay, a Google Pay, a Xiaomi Pay és a Garmin Pay alkalmazáson keresztül közel 32 millió tranzakcióra került sor a K&H ügyfeleknél több mint 228 milliárd forint értékben, ami 67 és 82 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén óránként több mint 5500 alkalommal fizettek a K&H-sok okoseszközök segítségével, szemben az egy évvel korábbi 3300-as tranzakciószámmal.
“Úttörő szerepet játszottunk a magyar piacon az okoseszközös fizetések területén. Az Apple Pay-fizetést az elsők között vezettük be még 2019 végén. Majd a K&H-nál volt először elérhető a Google Pay-fizetés 2021 áprilisától, ugyanígy a Garmin Pay és a Xiaomi Pay szintén nálunk jelent meg elsőként. Továbbá a Fitbit okosórákkal történő Google Pay-fizetést is a mi ügyfeleink használhatták először a magyar piacon – nyilatkozta Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing vezetője. Hozzátette: „Mára pedig a különböző okoseszközös fizetési alternatívák közül a Google Pay és az Apple Pay generálja a legjelentősebb forgalmat.”
Melyikkel, mennyit?
Az Apple Pay-fizetések száma az idei év első nyolc hónapjában 64 százalékkal nőtt éves összevetésben.
A Google Pay esetében 71 százalékos volt a növekedés. A Garmin Pay-nél 58 százalékkal, a Xiaomi Pay-fizetéseknél pedig 205 százalékkal nőtt a tranzakciók száma.
Az okoseszközös fizetések népszerűségét jelzi az is, hogy a hozzájuk köthető havi forgalom idén júniusban átlépte a 30 milliárd forintot a K&H-nál, amire korábban nem volt példa. A költés júliusban és augusztusban is e felett a szint felett maradt, míg a havi tranzakciószám lassan megközelíti az 5 milliós szintet.