Lelombozó híreket osztott meg a PS5-ről és a Series X-ről az egyik játékfejlesztői stúdió
Az egyik third-party stúdió vezetője szerint nehéz lesz teljesíteni azokat a követelményeket, amelyekkel reklámozzák a next-gen konzolokat.
Az egyik third-party stúdió vezetője szerint nehéz lesz teljesíteni azokat a követelményeket, amelyekkel reklámozzák a next-gen konzolokat.
Az Inside Xbox májusi show-ján mutatták be a Scorn előzetesét, ami egy egészen ígéretes játéknak tűnik. A game fejlesztését vezető Ljubomir Peklar szerint a gaming ipar résztvevői olyan célokat tűztek ki maguk elé, melyeket nehéz lesz véghez vinni.
Mindkét játékgépet idén év végén dobhatják piacra, a két techóriás pedig meglehetősen hangzatos, 4K 120 FPS-ről beszél a konzolok kapcsán, ami valljuk be, nagyon merész kijelentés a részükről.
A Microsoft képviselői a hardver ismertetése után nyíltan felvállalták, hogy a Series X a teljesítményt fogja előtérbe helyezni és a next-gen játékok esetében a 4K 60 FPS lesz az új norma.
Az Ebb Software főnöke, Ljubomir Peklar kicsit másként vélekedik az egész helyzetről. Az érkező horrorjáték fejlesztője úgy gondolja, a technológiai előrelépés megkérdőjelezhetetlen, viszont a képkockasebességet ez nem feltétlenül fogja befolyásolni.
„Ha a fejlesztők úgy döntenek, hogy a játékokat csak az új hardverre készítik el, akkor ennek természetesen lesznek valamilyen előnyei a cross-genhez képest. A méretezést bővíteni lehet, bár a végtelenségig nem mehetnek el, ugyanis így a gyengébb gépeken korlátozva lennének a textúrák az erősebb hardverhez viszonyítva.”
Peklar a GamingBolt portálnak adott interjúban hozzátette, hogy bár 60 képkocka per másodperccel képesek lesznek egyes game-ek futni, kizárt, hogy ez legyen az új sztenderd a gaming iparban.
„A csodálatos vadonatúj grafika egyszer a képkockasebesség rovására mehet. Attól függ, melyiket részesítik majd előnyben. Személy szerint hasznosnak találnám, ha a cross-gen játékok futnának 60 FPS-sel a next-gen konzolokon. Ha valósághűbb grafikát szeretnének elérni, akkor a 30 FPS megcélzása az optimális, ha az egész játékot az alapoktól építik fel.”
A Scorn vezető fejlesztője talán az utolsó mondatával szomorította el a gamer-társadalmat, miszerint
„Ideálisan 60 FPS-sel futó játékot szeretnénk készíteni next-genre, egyelőre azonban ez a legkevésbé valószínű opció.”
Kapcsolódó hír: