Lehet, hogy idén már nem éri meg Xbox Series X-et vagy PlayStation 5-öt venni?
Miután a Microsoft és a Sony is nyilvánosságra hozta a next-gen konzolok specifikációit, mindannyian tűkön ülve várjuk a játékokat – ezek azonban lehet, hogy jócskán csúszni fognak.
A CNBC-nek tett legutóbbi nyilatkozatában az Xbox főnöke, Phil Spencer azt mondta, a Series X gyártása és piacra dobása tervszerűen zajlik és nem kell számítani a koronavírus-járvány miatt semmiféle halasztásra, viszont néhány játék egészen biztosan később érkezhet majd.
A Microsoft eddig az exkluzív címei közül csupán a Halo Infinite-t jelentette be, ezen kívül pedig a The Verge információ alapján a Senua’s Saga: Hellblade 2 kapott decemberi indulási dátumot. Spencer valószínűleg a csúszásokkal az Observer (System Redux), az Outriders és a Gods and Monsters játékokra gondolhatott, amelyeket szintén 2020 karácsonyára tervezetek, viszont kérdéses, tudják-e teljesíteni a határidőt.
Spencer szerint a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a fejlesztők távmunkában dolgoznak otthonról. Sokszor óriási adatmennyiségeket kell feltölteniük és módosítaniuk, ezt pedig ilyen formában eléggé körülményes kivitelezniük.
A Sony egyelőre nem sok mindent árult el a konzol megjelenési időpontjáról, azonban mindenki szinte természetesnek veszi, hogy a PlayStation 5 ugyanúgy karácsonykor érkezik. A next-gen játékgépre a japánok még egyetlen exkluzív húzócímet sem jelentettek be, mint ahogyan még a kinézetéről sem tudunk semmit.
Egy játékkal azonban egészen biztosan számolni lehet – ez pedig nem más, mint a The Last of Us Part II. Az eredetileg februárra tervezett game-nek májusban kellett volna megjelennie, áprilisban azonban határozatlan időre elhalasztották, pár napja viszont a PlayStation Blog megerősítette, hogy június 19-étől játszhatjuk Ellie kalandjait PlayStation 4-en. Ha tényleg igaz lesz a nyári dátum, akkor év végén számolhatunk azzal, hogy egy PlayStation 5-ös változat is készülhet a nagy hype-nak örvendő Naughty Dog játékból.
A Series X esetében a korábban már említett két címen kívül a CD Projekt Red stúdió Cyberpunk 2077 nevű nyitott világú, futurisztikus játékát vehetjük szinte biztosra. A PC-re és Xbox One-ra szeptember 17-én érkező, sokak által már nagyon várt kalandjátékot nagy valószínűséggel a Microsoft next-gen konzoljára is portolni fogják.
Mind a Series X, mind a PlayStation 5 bemutatójakor kiemelték a szakemberek a ray-tracing technológiát, amellyel jóval realisztikusabb renderelésekre lesznek képesek a játékgépek. Az árnyékok és a tárgyak vetületein kívül sokkal élethűbben lehet a különféle textúrákat létrehozni game-n belül.
Ezt a korszakalkotó megoldást PC-n először az Nvidia RTX grafikus kártyái használták, megjelenéskor azonban csupán pár játék, például a Battlefield V és a Shadow of the Tomb Raider alkalmazta, ezek után pedig kérdéses, a konzolokra fejlesztő stúdiók milyen hatékonyan tudják majd implementálni a ray-tracinget az érkező játékaikba.
Mindezeket összegezve úgy gondoljuk, érdemes lesz kivárni az exkluzív játékokat, amelyeket az elkövetkező hónapokban jelenthetnek be. Egyik gyártó sem tűnik túlságosan optimistának, viszont sokszor a hosszú hallgatások után szokott robbanni a bomba. Ha azonban tényleg elég gyér lesz a kínálat, akkor lehetséges, hogy megéri pár hónapot várni a konzolok piacra dobása után, ezért még nem árt megtartani az Xbox One vagy PlayStation 4 játékgépünket.
A Microsoft május első hetében komoly bejelentésekre készül: