Lehallgatná az utasokat a Ford, hogy személyre szabottabb reklámokkal bombázza őket
Egy új szabadalom egészen extrém módon vinné be a reklámokat az autók utasterébe.
Valószínűleg mindenki érezte már úgy, hogy olyan reklámokat dobott be neki egy közösségi oldal, amiről öt perccel előtte beszélgetett. Sokan, sokféleképp cáfolták már ezt, de az aggodalomnak van alapja, mint ahogy azt a Ford szabadalma is mutatja.
A dokumentum szerint az új technológia célja, hogy célzottabb hirdetésekkel érjék el az utasokat, mindezt úgy, hogy gyakorlatilag lehallgatják a járműben zajló beszélgetéseket – számolt be róla a Cybernews.
A Ford Global Technologies által benyújtott szabadalomból kiderül, hogy ennek során olyan adatokat elemezne a rendszer, mint a jármű tartózkodási helye, haladási sebessége, illetve a navigációs információkat is felhasználná.
Ezek alapján határozná meg, hogy mikor és milyen hosszúságú hirdetéseket jelenítsen meg, és persze azt is, hogy mi az, ami igazán felkelti az utasok érdeklődését. Emellett azt is vizsgálnák, hogy milyen módon reagálnak az elhangzott reklámokra.
A rendszer azt is figyelné, hogy zajlik-e beszélgetés a járműben, a reklámokat ugyanis akkorra időzítené, amikor azt nem zavarja. Szabadalom ide vagy oda, nem sok esély van arra, hogy ez így, ebben a formában megvalósuljon, mindenesetre számos adatvédelmi kérdést felvet már maga az ötlet is.