Clouds
21 Budapest
Dollár
368,35 Ft
Euró
394,34 Ft
Font
441,48 Ft
Bitcoin
23,093 $

53 év után legördült az utolsó Jumbo Jet a Boeing futószalagjáról

TÉMÁK:
#gyártás #vége
Fotó: Wikimedia Commons
Észak-Amerika
not image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Kedd este történelmi pillanatnak lehettek részesei a dolgozók, ugyanis 53 év és több mint 1570 legyártott repülőgép után legördült az utolsó Jumbo Jet, vagyis a Boeing 747-es a vállalat futószalagjáról.

A CNN számolt be arról, hogy az egykoron újdonságként ünnepelt és úttörőnek számító, jellegzetes, dudorral rendelkező Jumbo Jet, mely talán a világ egyik legnépszerűbb repülőgépe is egyben, utolsó példánya gurult ki a hangárból. A Boeing éllovasa még ahhoz is elég nagy volt, hogy a kaliforniai leszállópályákról a floridai indítóállomásra szállítsa az űrsiklókat.

Soron kívül USGS: eddig legalább 100 utórengés volt Törökországban

A 747-es annak idején még csak a gazdagok és a királyi családok kiváltsága volt, s megannyi filmben is szerepelt, többek között az 1973-as James Bond-klasszikusban az Élni és élni hagyni című filmben is. A Jumbo Jet érdemei közé sorolható továbbá, hogy még mindig az Air Force One gépeként szolgál, egészen 1990 óta.

Noha a fent említett felhasználása még mindig aktuális és várhatóan továbbra is 747-es lesz az elnöki gép, utasszállítóként ma már aligha funkcionál: a légitársaságok ugyanis egyöntetűen elhatárolódtak a 747-eshez hasonló, négy hatalmas üzemanyagfaló hajtóművel rendelkező gépektől.

A Boeing 2020-ban jelezte, hogy leállítja a 747-es gyártását, még teherszállító formában is, miután a vevők inkább az üzemanyag-takarékosabb 777-es teherszállítót részesítik előnyben.

A Washington államban lévő gyár kapcsán azonban, ahol a 747-eseket is gyártották, egyelőre nem tudni, hogy mi a terve a Boeingnek, ám várhatóan továbbra is használatban marad.