A Lego csatlakozik a legújabb trendhez: gendersemleges játékokat gyártanak

Fotó: Unsplash/Vlad Hilitanu
not image

Fazekas Kiara Barbara

2021. október 12. - 15:45

A Lego hétfőn bejelentette, hogy a vállalat azon fog dolgozni, hogy eltávolítsa a nemi sztereotípiákat a termékeiről, miután egy globális tanulmány készült a gyermekek genderalapú játékairól.

A kutatás, amelyet a Lego Group megbízásából a Geena Davis Institute on Gender in Media végzett, megállapította, hogy a gyermekek tevékenységeivel és jövőbeli céljaival kapcsolatos attitűdök továbbra is egyenlőtlenek és nemi előítéletekre korlátozódnak.

A világszerte közel 7000, 6-14 éves szülő és gyermek megkérdezésével készült felmérés szerint a gyermekek többsége arról számolt be, hogy magabiztosnak érzi magát a tevékenységek széles skáláján, beleértve azokat is, amelyek történelmileg nemek szerint vannak besorolva – írja az USA Today

A lányok azonban ezt erősebben fejezték ki, mint a fiúk. Például a lányok 82 százaléka egyetértett azzal, hogy a lányok focizhatnak, a fiúk pedig balettozhatnak, szemben a fiúk 71 százalékával. A lányok 42 százaléka pedig azt mondta, hogy aggódik amiatt, hogy kigúnyolják őket, mert olyan játékkal játszanak, amely jellemzően a másik nemhez tartozik, szemben a fiúk 71 százalékával – ez a félelem gyakran a szülők körében is megjelenik.

„Mindig is arra összpontosítottunk, hogy a Lego játék minden gyermek számára elérhető legyen, de az utóbbi években inkább arra koncentráltunk, hogy szisztematikus folyamatokat vezessünk be annak érdekében, hogy a Lego termékek és a marketing a lehető legbefogadóbbak legyenek“

– mondta Julia Goldin, a Lego Group termék- és marketingigazgatója az USA TODAY-nek adott nyilatkozatában.

Hozzátette, hogy „nem használunk nemi szegmentációt, és minden terméket fiúkkal és lányokkal tesztelünk, ahogyan a Lego termékeket is csak játékszeretet és nem nemek szerint lehet [vásárolni]“.

Bár a gyerekek egyre magabiztosabban törik le a nemi normákat, Di Nonno hangsúlyozta a generációs sztereotípiák hatását a jövőre nézve mind a kreatív játék, mind a következetes karriercélok esetében. 

Rámutatott a tanulmány megállapításainak más részeire: többek között arra, hogy a szülők hatszor nagyobb valószínűséggel gondolnak a tudósokra és a sportolókra férfiként, mint nőként, és több mint háromszor nagyobb valószínűséggel bátorítják a lányokat a főzés/sütés iránti elkötelezettségre, mint a fiúkat.