Több ezer stewardesst rúgtak ki korábban, most létszámhiány van a légitársaságoknál
A légitársaságok helyzetét az egyre fokozódó munkaerőhiány, a magas üzemanyagköltségek és a földi kiszolgálás leterheltsége nehezíti, amelyre mielőbb próbálnak megoldást találni.
A koronavírus-járvány legintenzívebb hónapjaiban számos légitársaság döntött úgy, hogy megválik a dolgozói egy részétől, a világszerte növekvő utazási kedv azonban fordított a helyzeten, immár létszámhiány alakult ki, újra nagy szükség van a stewardessekre.
Az iparág már hónapok óta kétségbeesetten keresi a jelentkezőket, az egyre fokozódó munkaerőhiány enyhítése érdekében pedig a Lufthansa leányvállalata és az Austrian Airlines testvérvállalata, a Swiss is új lépéseket tesz.
Úgy próbálják magukhoz csalogatni az embereket, hogy ismét bevezetik a korai indulásért vagy a késői érkezésért járó költségtérítést, valamint a túlórapótlékot is, amelyet még a világjárvány berobbanása után függesztettek fel.
Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója szerint az eddigi járattörlések mellett nyáron hasonló tendenciával számolnak, amely komoly aggodalomra ad okot, egyúttal a repülőjegyek árát is emelik, amely többek között a magas üzemanyagköltségek miatt vált szükségessé.
Mindemellett a földi kiszolgálás és a biztonsági ellenőrzések is nagyon leterheltek a létszámhiány miatt, miközben egy felmérés szerint az európai repülőterek kétharmada attól tart, hogy a légi forgalom erőteljes fellendülése miatt több járatkésés is lehet, amely még ősszel sem biztos, hogy megoldódik – írta a Napi.hu.
A biztonsági követelményekre és a személyzet képzésére vonatkozó előírások miatt azonban az új személyzet munkába állásához akár 16 hétre is szükség lehet, így az illetékes szervezetek felszólították a légitársaságokat, hogy erre mielőbb találjanak megoldást, lehetőleg az említett időtartam lerövidítésével.