Lecseréli logóját a legendás autógyártó, nagyon látványos
A 102 éves brit luxusautó-gyártó jelentős arculatváltást jelentett be, amely része a vállalat tisztán elektromos jövőképének.
A Jaguar Land Rover gyökeres változtatásokat eszközöl ikonikus márkájának megjelenésében, amelynek része egy teljesen új logó bevezetése is. A korábbi, csupa nagybetűs embléma helyét egy modernebb, arany színű tipográfia veszi át, amelyben a betűk egyedi elrendezése és mérete is szimbolikus jelentőséggel bír.
Az új dizájnban a „G” és „U” betűk nagyobb méretben jelennek meg, ami a vállalat szerint a „vizuális harmóniát” hivatott szolgálni. A betűtípust kifejezetten a Jaguar számára tervezték, hogy tükrözze a márka brit gyökereit és prémium pozícióját.
A változások nem állnak meg a betűtípusnál, ugyanis a márka legendás „Leaper” emblémája, az ugró jaguár is megújul, valamint egy új monogram is készült, amely a márkanév „J” és „R” betűit ötvözi. A Car and Driver szaklap információi szerint a Leaper embléma, amely évtizedekig díszítette az autókat, a jövőben már nem lesz látható a járműveken.
Jelentősen átalakul a brit luxusmárka
Gerry McGovern, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója a változásokról így nyilatkozott: „Ez egy olyan újragondolás, amely megragadja a Jaguar esszenciáját, visszatérve azokhoz az értékekhez, amelyek egykor olyan kedveltté tették, miközben releváns marad a mai közönség számára.”
A brit luxusmárka jelenleg jelentős átalakuláson megy keresztül. Az Egyesült Államokban már csak az F-Pace SUV modelljük kapható, míg a hazai brit piacról teljesen kivonták személyautóikat, a vállalat első tisztán elektromos modelljének gyártása pedig 2026-ban kezdődik meg.
Az új arculati elemek első hivatalos bemutatójára december 2-án, a Miami Art Week keretében kerül sor, ahol a nagyközönség először láthatja majd, hogyan jelennek meg az új dizájnelemek a járműveken.