Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kulcsfontosságú lépésre szánta el magát a Google

A kaliforniai techóriás bejelentette, korlátozni fogják a felhasználók nyomon követését az Android operációs rendszerekkel működő okoseszközökön.

...svg content...Twenty20
PC
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

A Google azt ígéri, hogy hamarosan teljesen megszünteti a hirdetési személyazonosítókat (Advertising ID), és egy olyan alternatívával helyettesíti, amely egyszerre védi a felhasználók személyes adatait és a hirdetői érdekeket – írta a Portfolio.

Az Apple még tavaly szigorított adatvédelmi intézkedésein, melynek révén a júzerek letilthatták eszközeiken a hirdetők általi követést. A döntés sokkolóan hatott a piacra, csak Meta 10 milliárd dollár bevételkiesést könyvelt el. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

Az Apple és a Google is ezekkel az intézkedésekkel kíván reagálni a felhasználóit érintő adatbiztonsági kockázatokra. Csakhogy, amíg az Apple a bevételeinek egy jelentős részét eszközeladásból szerzi, a Google sokkal jobban függ a hirdetési piactól. Éppen ezért az ő intézkedései nem is olyan szigorúak, de mégis alapjaiban változtatják meg a hirdetői tevékenységet az eszközeiken – jegyzi meg a lap.

A Google olyan megoldáson dolgozik, ami feleslegessé tenné a nyomkövetést. A vállalat még 2019-ben hozta létre a Privacy Sandboxot, ami webes felhasználók aggregált adatait juttatja el a hirdetőknek ahelyett, hogy egyéni szintű betekintést nyújtana a felhasználói tevékenységbe. A rendszert a következő hónapokban az androidos készülékekre is kiterjeszti a Google.