Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
359,84 Ft
Euró
387,72 Ft
Font
450,63 Ft
Bitcoin
61,119 $

Egyre nagyobb szerepet játszik a közösségi média az álláskeresésben

Az idő múlásával látványosan növekszik a közösségi médiában közzétett álláshirdetések száma.

Fotó: Unsplash/dole777
Belföld

Borbély Fanni

Szerkesztő

Akik munkát keresnek, igyekeznek a lehető legtöbb álláshirdetős portált átböngészni, manapság azonban egyre nagyobb teret nyer a közösségi média is. A növekvő verseny és az online trendek gyors változása miatt a közösségi média egyre fontosabb szerepet játszik a toborzásban a hagyományos álláshirdetésekkel szemben.

Az Aberdeen Group kutatása szerint a 18-34 éves korosztály 73 százaléka már a social media felhasználásával találta meg legutóbbi állását. Az eredmények az online automatizáló platformok növekvő jelentőségét mutatják, e tendencia pedig folytatódni látszik a jövőben.

A legújabb folyamat-automatizáló megoldások már hatékonyan használják a közösségi felületeket is, és a különböző platformok összekapcsolásával egyszerűsítik le a munkaerő keresést.

A LinkedIn és a Facebook növekvő népszerűsége miatt a közösségi média felületeken való álláskeresés nem csupán a munkaerőpiac legfiatalabb Z generációs tagjaira jellemző, a Szent István Egyetem és a Debreceni Egyetem kutatása szerint ugyanis az Y generáció több mint fele, 56,6 százaléka használja erre a célra a social mediát. A Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform álláskeresésre, amit a LinkedIn és az Instagram követ.

Deutsch Tamás sem hiányzik majd a köztévés EP-vitáról

A közelgő EP-választások kapcsán vitát szervez a köztévé, amelyen több párt EP-listavezetője is részt vesz.

Rekordszámú alkalmazást blokkolt a Google a Play Áruházban

2024-ben új szabályokat vezetett be a biztonsági kezdeményezése részeként a Google, amelyek értelmében jelentősen megnőtt az elutasított alkalmazások száma.