Egyre nagyobb szerepet játszik a közösségi média az álláskeresésben
Az idő múlásával látványosan növekszik a közösségi médiában közzétett álláshirdetések száma.
Akik munkát keresnek, igyekeznek a lehető legtöbb álláshirdetős portált átböngészni, manapság azonban egyre nagyobb teret nyer a közösségi média is. A növekvő verseny és az online trendek gyors változása miatt a közösségi média egyre fontosabb szerepet játszik a toborzásban a hagyományos álláshirdetésekkel szemben.
Az Aberdeen Group kutatása szerint a 18-34 éves korosztály 73 százaléka már a social media felhasználásával találta meg legutóbbi állását. Az eredmények az online automatizáló platformok növekvő jelentőségét mutatják, e tendencia pedig folytatódni látszik a jövőben.
A legújabb folyamat-automatizáló megoldások már hatékonyan használják a közösségi felületeket is, és a különböző platformok összekapcsolásával egyszerűsítik le a munkaerő keresést.
A LinkedIn és a Facebook növekvő népszerűsége miatt a közösségi média felületeken való álláskeresés nem csupán a munkaerőpiac legfiatalabb Z generációs tagjaira jellemző, a Szent István Egyetem és a Debreceni Egyetem kutatása szerint ugyanis az Y generáció több mint fele, 56,6 százaléka használja erre a célra a social mediát. A Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform álláskeresésre, amit a LinkedIn és az Instagram követ.