Koronavírus-járvány előtti mértékű húsvéti rohamra számítanak a magyar boltok
Több mint tíz százalékos forgalomnövekedést prognosztizálnak a hazai áruházláncok – elképzelhetőnek tartják, hogy a húsvéti roham a 2019-eshez fog hasonlítani.
A Világgazdaság több üzletláncot is megkérdezett arról, milyen forgalomra számítanak idén húsvétkor, ami április 17–18-ra esik.
Az áruházláncok többnyire optimisták: bár láthatóan bizakodó a piac az idei húsvétot tekintve, akkora bővülésről azért nincs szó, hogy az év végi ünnepekhez hasonlóan csörögjön a kassza.
A Tesco szerint a forgalom a várható növekedés ellenére sem közelíti majd meg a tavalyi karácsonyi szezont, amikor a nagy értékű ajándékok sokkal népszerűbbek a vásárlók körében, húsvétkor ezek kevésbé relevánsak.
A CBA 10 százalék feletti növekedésre számít húsvétkor, a Pennynél infláció nélkül 9-10 százalékkal felfutó eladásokra számítanak, a fogyasztói árak emelkedésével együtt viszont 14,5 százalékosra.
A három kieső nap miatt azonban valószínűleg nem múlja felül nagymértékben az áprilisi az átlagos havi forgalmat, napi átlagot tekintve 6-8 százalékos növekmény a reális.
Az Auchan két számjegyű forgalom-fejlődéssel számol, de ami ennél is fontosabb: eladott termékszámban is jelentős növekedés várható. Karácsony után a második legerősebb szezonális időszak a húsvét, ez az első fél év kiemelkedő időszaka.