A kormány módosítaná a jelenlegi közbeszerzési rendszert
Az átalakítás kapcsán már megjelent a rendelettervezet.
A Portfolio szúrta ki, hogy megjelent társadalmi egyeztetésen az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) módosítását célzó rendelettervezet, melyben részletesen leírják, hogy milyen új előírások léphetnek érvénybe a rendszer fenntartása és működtetése kapcsán.
A friss módosítások között szerepel például, hogy az ajánlatkérők ezentúl visszakaphatnák a befizetett rendszerhasználati díjat abban az esetben, ha az eljárást még a közzététel előtt visszavonják, s erről hivatalos tájékoztatást küldenek az EKR üzemeltetőjének.
További újdonság, hogy ha az ajánlatkérő a rendszerben létrehozott közbeszerzési eljárást egy évig nem indítja meg, vagy az elektronikus közbeszerzés részletes szabályairól szóló kormányrendelet szerinti okok miatt nem kezdi meg, ennek ellenére is ugyanúgy visszaigényelheti a befizetett rendszerhasználati díjat.
Ezzel kapcsolatban azonban fontos megemlíteni, hogy a visszaigénylésre csak 90 napig van lehetőség, a határidő lejártát követően már nem. A rendelettervezetben részletesen meghatározásra kerültek többek között az üzemzavarok és működési hibák esetén alkalmazandó eljárások is.
Ezek értelmében az EKR üzemeltetőjének mostantól haladéktalanul tájékoztatnia kell az érintetteket a problémák természetéről, s idejéről is, továbbá folyamatosan biztosítania kell az ügyfélszolgálat elérhetőségét. A tervezett módosítás szerint továbbá az ajánlatkérőknek lehetőségük lesz bejelenteni ezeket az eseteket, illetve kivizsgálni a leállásokkal kapcsolatos panaszokat.
A rendelettervezet kapcsán fontos megjegyezni, hogy a fentebb felsorolt új szabályok már a most létrehozott, de még meg nem indított eljárásokra is vonatkoznának, ami azt jelenti, hogy az ajánlatkérőknek érdemes már most megjegyezniük az újdonságokat, hogy aztán később alkalmazhassák azokat jövőbeli közbeszerzéseik alkalmával.