Ennyibe került a kormánynak a gyermekvédelmi népszavazás
Nagy vitákat keltett az országgyűlési választás napján tartott népszavazás, amelyet a kormány gyermekvédelminek, az ellenzéknek homofóbnak tart.
Mint a 168 Óra arról beszámolt, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) most közzétette a honlapján, hogy az egyes pártok, valamint a kormány mennyiért hirdetett a nyomtatott és az elektronikus sajtóban a korábban megadott árjegyzék szerint.
A lap a K-Monitor kalkulációja alapján arról számolt be, hogy a kormány 3.7 milliárd forintot költött el a nyomtatott és elektronikus felületeken a népszavazásos kampányra, ennek 70 százalékát a Mediaworks termékeinek felületén.
A K-Monitor ugyanakkor megjegyzi, hogy ebben nincsenek benne a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a YouTube is, amelyekkel együtt a kormány kampányköltésének összköltsége a 10 milliárd forintot is meghaladhatja:
A K-Monitor kiemelte, állami kampányolás erejét jól mutatja, hogy ez a 3.7 milliárd forint önmagában több mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak a 2022-es országgyűlési kampány idején.
Hozzáteszik, népszavazási hirdetést a Kormányon kívül csak az Amnesty és a Háttér adott fel, összesen 3.3 millió forint összegben, amelyet elsősorban a Népszavaz és a 444 felületein költöttek el – a kormány így 1100-szor többet költött, mint a két jogvédő szervezet.