Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Nem értesítette a kórház a hétgyermekes apát, hogy halálos beteg – már nincs életben

Nem értesítette a kórház a hétgyermekes apát, hogy halálos beteg – már nincs életben

Nem értesítette a kórház a hétgyermekes apát, hogy halálos beteg – már nincs életben
Shutterstock/Illusztráció

Egy hétgyermekes brit férfi, William Chapman – akit családja és barátai „Syd”-ként ismert – éveken át dolgozott és küzdött a mindennapokban, miközben nem tudta, hogy halálos betegséggel él.

A Parlamenti és Egészségügyi Szolgáltatások Ombudsmani Hivatala (PHSO) közleménye szerint Chapman többször is felkereste a Chesteri Grófnő Kórházat 2021 júliusa és novembere között, mivel légszomjra panaszkodott. Az orvosok ekkor COVID-19 fertőzést diagnosztizáltak nála, és azt mondták, hogy teljesen fel fog épülni.

A cikk a videó után folytatódik

Csak decemberben, háziorvosán keresztül derült ki, hogy valójában pulmonális fibrózisban szenved – egy progresszív, gyógyíthatatlan betegségben, amely súlyosan megnehezíti a légzést. A háziorvos azért nem közölte részletesen a hírt, mert feltételezte, hogy a kórház már tájékoztatta a beteget a novemberi vizsgálatok után. Chapman azonban soha nem kapta meg ezt az információt. 2022 augusztusában, 58 éves korában hunyt el.

Lánya, Chantelle (32) így nyilatkozott a PHSO-nak: „Apám azt hitte, hogy jobban lesz, mert ezt mondták neki. Emiatt tovább dolgozott, még akkor is, amikor már nehéz volt számára. Ha tudta volna az igazságot, feladta volna a munkát, és a családjával töltötte volna az idejét. Mire megkapta az információt, hogy döntést hozhasson, már túl beteg volt, gyakorlatilag ágyhoz kötött. Mindannyian elveszítettük azt az időt, amit együtt tölthettünk volna.”

„Az orvosi személyzetnek kötelessége elmondani a betegeknek, mi történik valójában. Nagyon traumatikus volt számunkra, hogy elveszítettük őt, miután azt mondták, rendben lesz.”

A PHSO vizsgálata szerint a klinikai kezelés során nem történt szakmai hiba, ugyanakkor a kommunikáció hiánya súlyos következményekkel járt. A szervezet vezérigazgatója, Rebecca Hilsenrath: „Ez a nyugtalanító eset rávilágít a hatékony kommunikáció fontosságára és arra, milyen következményei vannak, ha ez nem működik. Amikor valaki ilyen diagnózist ilyen módon kap meg, elveszíti a méltóságát és annak lehetőségét, hogy maga dönthesse el, hogyan élje az életét.”

A PHSO végül azt javasolta, hogy a kórház ismerje el hibáit, kérjen bocsánatot a családtól, javítsa szolgáltatásait és nyilvántartási rendszerét, valamint fizessen 1600 dollárnyi (kb. 524 ezer forint) kártérítést Chapman özvegyének. A kórház azóta teljesítette a javaslatokat – számolt be róla a People.

A Chesteri Grófnő Kórház NHS Alapítványi Vagyonkezelő szóvivője közleményben reagált. „Feltétel nélkül bocsánatot kérünk Chapman úr és családja tapasztalataiért. Teljes mértékben elfogadjuk az Ombudsman megállapításait és ajánlásait, és folytatjuk a javítások beépítését.”