Clouds
21 Budapest
Dollár
357,44 Ft
Euró
385,38 Ft
Font
437,04 Ft
Bitcoin
27,675 $

5 könnyű Xbox-játék, melyeket szinte lehetetlen 100 százalékban teljesíteni

TÉMÁK:
#longform
Fotó: Unsplash/Sam Pak
Konzol/Videójátékok
not image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Noha az alábbiakban felsorolt címek első ránézésre könnyed szórakozásnak tűnhetnek, szinte lehetetlen őket 100 százalékosan teljesíteni.

Szinte mindenki kedveli azokat a játékokat, melyek nem nehezítik meg életünket, és könnyed szórakozást nyújtanak, ezzel pedig jobban el tudunk merülni a történetben és a mechanikában, hiszen nem kell aggódnunk a nehézségi szint miatt.

Soron kívül Ritka óriáspókot észleltek az ausztráliai Queenslandben

Így egyértelműen jobban élvezhető a játék, ám néhány esetben még a könnyűnek tűnő címek is tartalmazhatnak olyan elemeket, melyek masszív kihívások elé állítják a gamereket, például a legyőzhetetlennek tűnő ellenfelek, bizonyos korlátozások, vagy épp a vezérlés.

Az alábbiakban bemutatunk öt olyan címet, melyek mindegyikében módosítható a nehézségi szint, ám még a legkönnyebb szinten sem feltétlenül egyszerű teljesíteni minden kihívást. Ezen címek tehát ez alapján a legnehezebben teljesíthető Xbox-játékok közé tartoznak.

Grand Theft Auto 5

A GTA-széria mára ikonikussá vált a játékosok körében, a játékok elsöprő sikere pedig azóta több játékfejlesztőt is arra késztetett, hogy kövessék a trendet, és hatalmas, nyílt világú, részletgazdag játékokat dobjanak piacra. A GTA 5 pedig azért került fel erre a listára, mert szinte lehetetlen 100 százalékosra teljesíteni.

Noha több GTA-játék is kifejezetten jól öregedett, a játékmenet sok gamernek okoz komoly fejtörést: egyrészt a gyalogosok mozgása rendkívül érzékeny, ami megkönnyíti, hogy az NPC-k, például a rendőrök megálljanak és utolérjék a játékosokat.

Ha pedig épp időre kell teljesítenünk egy küldetést, elég zavaró lehet ez a jelenség, ahogyan az sem segít sokat a küzdelmeken, hogy a lövöldözés mechanikája is komoly kihívást tud jelenteni a GTA 5-ben. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a 100 százalék lehetetlen, csak azt, hogy nem egyszerű.

Forza Horizon 5

Az autóversenyzős játékok jellemzően könnyen játszhatók, hiszen magán az irányításon és a driftelésen kívül nem kell sokat tanulni, a legtöbb ilyen játék célja ugyanis, hogy nyomjuk a padlógázt és első helyen érjünk be a célba. Amikor azonban az autóversenyzés egy nyílt világgal találkozik, mint a Forza Horizon 5-ben, könnyű elveszni a részletekben.

A cím azért került fel erre a listára, mert egy valódi időrabló, és a játékosoknak alsó hangon több száz órát kell beleölniük, hogy sikerüljön 100 százalékosan teljesíteni minden küldetést. De még ha sikerül is megszerezni a leggyorsabb és legjobb autót, a mexikói pálya például szinte garantáltan keresztülhúzza számításainkat.

Rock Band / Guitar Hero

Mindkét játék igen meredek tanulási görbével rendelkezik, de azt is meg kell említenünk, hogy segítenek a játékosoknak alkalmazkodni az elég egyedi játékstílushoz. A Rock Band esetében például megoldható ugyan, de nagyon komoly kihívást jelent, hogy minden hangszert tökéletesen betanuljunk, és az összes küldetést teljesítjük a legnehezebb szinten.

Ugyanez elmondható a Guitar Hero esetében is, éppen ezért a játékosok már régóta könyörögnek egy új részért: mindkét játéknál relatíve gyorsan és könnyen el lehet jutni a közepes nehézségi szintre, mivel a két alsó nehézségi fokozat szinte teljesen ugyanaz. Amikor viszont hard, vagy expert fokozatra kapcsol az ember, hirtelen igen intenzívvé válik a játék.

Mirror’s Edge: Catalyst

Ez a cím kétségkívül a legegyedibb a listán szereplő játékok közül, és kifejezetten könnyűnek mondható, mivel a játékmenet kézzelfogható, a játékosoknak pedig jóformán annyi dolguk van, hogy ugráljanak, szaladjanak és kitérjenek az ellenfelek elől.

Ami viszont jelentősen nehezíti a játékot az az, hogy a játék különböző kihívások elé állít, jellemzően pedig időhöz van kötve egy küldetés teljesítése, vagy éppen azt nézi a játék, hogy mennyire voltunk hatékonyak, amikor eljutottunk A-ból B-be.

Ha pedig 100 százalékosan akarjuk teljesíteni a játékot, minden egyes mozdulatot és a pálya legapróbb elemeit is meg kell jegyeznünk, és semmiképp nem veszíthetünk a lendületből, hiszen akkor kezdhetjük újra.

Assassin’s Creed: Brotherhood

Az Assassin’s Creed-játékok mindig is arról szóltak, hogy a játékosok újra átélhessenek fontos történelmi pillanatokat, és a korai játékok könnyű játékstílusa, a meglehetősen egyszerű harcok révén sok játékos könnyen el tudott merülni a történetben.

A Brotherhood alapvetően egy nagyon könnyen elsajátítható játék, azonban az opcionális kihívások szinte lehetetlenné teszik a 100 százalékos teljesítést: az opcionális kifejezés a kulcs, ugyanis ha a játékosok mindent teljesíteni akarnak, akkor bizony el kell érniük a 100 százalékos szinkronizációt. Ez azonban már legkevésbé sem egyszerű feladat, főként az időkorlátok miatt, illetve, hogy nem szabad leesni az ugrások közben.