Komoly gondokat okozhat az európai energiaszektornak az elektromos autók elterjedése
Jelen helyzetben nem igazán látni, hogy miként valósulhat meg az Európai Unió elképzelése.
Az EU tervei szerint 2035-től már csak olyan új járműveket lehet majd forgalomba állítani, melyek teljesen elektromos meghajtásúak. Az ötlet több gyártó szerint is halálra van ítélve, és inkább a kisebb kibocsátást garantáló szintetikus üzemanyagokra helyeznék a hangsúlyt.
Van azonban ennél komolyabb gond is, mégpedig a töltőállomások száma, az elektromos infrastruktúra, illetve az áram árának és termelésének/felhasználának jövőbeli bizonytalanságai – amiből az elmúlt időszakban már kaptunk ízelítőt.
„Nem a járművekkel lesz a legnagyobb probléma. A technológia megvan, a járműveket el lehet készíteni. A problémák ennek az átalakulásnak a többi dimenziójában vannak” – mondta Sigrid De Vries, az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége az Euronewsnak.
„A töltési infrastruktúra, a nyersanyagokhoz való hozzáférés, a mobilitás megfizethető és elérhetővé kell tenni a kisvállalkozások számára, a sofőröknek, a polgároknak mindezeket, hogy véghezvigyük ezt az átalakítást, beleértve a zöld energiára áttérést is” – tette hozzá.
Jelenleg az EU töltőhálózatának fele Németországban és Hollandiában található, arról nem is beszélve, hogy a jelentős elektromosautó-flotta több százmilliárd kilowattóra villamosenergia-termelést igényelne, ha 2035-től valóban életbe lépne az EU tervezete.