A klímaváltozás újabb „gyomrost” vitt be az ellátási láncoknak
Egyre-másra jönnek a nehézségek.
Az elmúlt évek számtalan problémával szembesítették mind a termelési, mind a szállítmányozási ágazatot, a csapások pedig csak nem akarnak abbamaradni. Koronavírus, háború, energiakrízis, a legújabb (és egyben legelkeserítőbb) pedig a klímaváltozás.
Kína, a világ egyik legfontosabb gazdasági motorja különösen érintett ezekben a nehézségekben. Most éppen az aszály jelent óriási fejfájást az ország több tartományában, beleértve Szecsuánt is, ahol korlátozni kellett az üzemek áramfelhasználását.
A Jangce alacsony vízállása miatt ugyanis a vízerőművek nem képesek elegendő mennyiségű elektromos áramot termelni, a forróság miatt pedig a lakossági felhasználás is jelentősen megemelkedett.
Mirko Woitzik az Everstreem Analytics globális igazgatója szerint ezek a korlátozások akár még súlyosabb következménnyel is járhatnak, mint a koronavírus ideje alatt bevezetettek – írta meg a trans.info.
„Ezeknek a korlátozásoknak megvan a potenciálja, hogy hasonló, vagy nagyobb kihatással bírjanak az ellátási láncokra, mint a nemrégiben volt lezárások a COVID-19 miatt” – mondta Woitzik, magyarázva, hogy a járványügyi szigorítások során a munkavállalók korlátozott mértékben tudtak a műszakokban dolgozni. Az áramellátás leállítása esetén viszont az egész termelés leáll” – tette hozzá.
A probléma egyébként Európában is ismert, a német belvízi fuvarozás nagy bajban van, a francia atomerőművekben az áramtermelés csökkentése mellett kellett dönteni, ez pedig súlyos terhet ró az ágazatra akár a termelésben, úgy a fuvarozásban egyaránt.