Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
368,09 Ft
Euró
393,54 Ft
Font
457,91 Ft
Bitcoin
66,070 $

Nem szeretné a KLIK vezetősége lebutítani a tanárképzést

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) vezetője elmondta, a járvány miatt nem volt nagyobb mértékű pályaelhagyás a pedagógusok körében, ám a kis létszámú intézményekben ennek ellenére a tanulószám arányában több oktatóra lesz szükség.

Twenty20
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A sajtóban egyre több ízben felbukkanó tanárhiány kérdéskörére reagálva Hajnal Gabriella a következőképpen nyilatkozott a Magyar Nemzetnek:

Hiába írják le az üres álláshelyekre hivatkozva, hogy szerintük kétezernél is több helyen hiányzik a kémiatanár, ez az adat nem fedi a valóságot, mivel egyszerűen nem kell minden iskolába külön kémiatanár. Különösen az alacsony diáklétszámú intézmények esetében igaz ez, ahol évfolyamonként egy-egy osztály van csak, és így négy-öt iskola tudja párhuzamosan megadni egyetlen kémiatanárnak a teljes álláshoz szükséges óraszámot.” Soron kívül A Ferencváros edzője kemény elődöntőre számít a Nyíregyháza ellen

A tanárképzés megújításának részleteivel kapcsolatban Hajnal közölte, nagyjából 650-700 olyan hallgatóval számolhatnak, akik a Klebelsberg képzési ösztöndíj program résztvevőiként most végezhetnek az egyetemen, és nemsokára el is helyezkedhetnek.

Természettudományi szakokon tanuló ösztöndíjasok közül sokan már megtalálták leendő munkahelyüket, és rengeteg a tanító és a gyógypedagógia szakos is. A KLIK számára az a legfontosabb cél, hogy az iskolák maximális ellátottság mellett tudjanak működni.

Hajnal hozzátette, a Magyar Rekotri Konferencia szakértők bevonásával már létrehozta a tanárképzés új képzési és kimeneteli követelményrendszerét, ami igazodik a Nemzeti alaptantervhez, és az emelt szintű érettségi anyagán túlmutató ismereteket biztosít, így szó sincs lebutításról.

Íme öt hasznos tipp a memória fejlesztésére

A feledékenység kortól függetlenül nehezítheti a mindennapokat, de idősebb korban különösen fontos odafigyelni a memória fejlesztésére.