A kisboltok érzik meg leginkább, hogy az emberek már csak 2-3 naponta vásárolnak
A KSH legfrissebb adatai azt mutatják, szeptemberben tovább csökkent a kiskereskedelmi forgalom: 7,3%-kal kevesebbet vásároltunk, mint az előző év azonos időszakában.
Gulyás Árpád, a Csurgó-Coop vezérigazgatója arról nyilatkozott, idén eddig 3-4%-kal kevesebb mennyiségű árut adtak el az üzleteikben, mint tavaly. Állítása szerint az alapvető élelmiszereknél is visszaesést tapasztaltak, vannak vevők, akik nem mindennap, hanem 2-3 naponta vásárolnak kenyeret, felvágottat vagy tejterméket és szinte mindenki az akciókat várja.
A dél-somogyi kereskedelmi társaságnak 2022-ben mintegy 230 millió forint bevétele volt, az idén 253 millió forintot várnak. Jelenleg kilenc üzletet tartanak fenn, 13 dolgozót alkalmaznak, 2015 előtt még 26 boltot üzemeltettek, ezeket azóta bérleti formában hasznosítják, s egy nagykereskedelmi társasággal állnak kapcsolatban – írja a sonline.hu.
Gulyás Árpád hozzátette: nem számít arra, hogy a közelgő ünnepi időszak érdemben növelné hálózatuk bevételét. A szezonális termékek forgalmazását ugyanis már októberben elindították a multik, s a helyi és környező településeken élő családok közül akik tehették, már apránként elkezdték beszerezni az ajándékot a diszkontokban, áruházakban.
Juhász Pál, a hetesi Kapos Ternero Kft. ügyvezetője arról beszélt, a fizetőképes kereslet csökkenése miatt 2023-ban jelentősen, nagyjából 25%-kal csökkent a belföldi forgalmuk. Megjegyezte, már a karácsonyi időszakra készülnek, akcióznak, s rendszeresen útnak indítanak árut külföldre is. Ausztria, Németország, Csehország és Szlovákián kívül a szlovén piacot is ellátják, s a legfrissebb igények alapján úgy tűnik, hogy decemberben jóval több bárányhúst – gerinc, comb, lapocka, csülök – adhatnak el Svájcban.