Kirúgással fenyegették az Amazon sofőrjét, aki nem akarta folytatni a munkát a tornádó miatt
Az Illinois állambeli sofőrnek azt mondták, hogy a szirénák ellenére folyatassa a kézbesítést, mert azok csak figyelmeztetések.
A sofőr és a diszpécser közötti beszélgetés a tornádó előtt másfél órával történt, miután a kiszállító jelezte, hogy hallotta a szirénákat. Erre azt a választ kapta, hogy ez csak figyelmeztetés, ezért szállítson tovább, ellenkező esetben a raktárba való visszatérést az útvonal megtagadásnak fogják tekinteni, amelynek következtében másnap már nem lesz munkája.
A futár, miután azt mondták neki, hogy “15-20 percig húzódjon meg a helyén, majd folytassa a szokásos módon” a szállítást, azt felelte a diszpécsernek, hogy egy furgonon nem nyújt megfelelő biztonságot, ezért vissza akar térni a raktárba. Erre a következő feleltet kapta: “Ha úgy dönt, hogy visszajön, ez a döntés az öné. De azt mondhatom, hogy ezt nem a saját biztonsága érdekében fogják megítélni. A legbiztonságosabb gyakorlat az, ha pontosan ott marad, ahol van.”
Az Amazon úgy reagált, hogy a diszpécsernek “azonnal utasítania kellett volna a sofőrt, hogy keressen menedéket”, amikor jelentette, hogy szirénákat hallott, és hozzátették, hogy “semmilyen körülmények között nem kellett volna a diszpécsernek fenyegetnie a sofőr munkaviszonyát”. Az ügyben vizsgálatot indítanak – írja a The Verge.
Az amerikai munkavédelmi hatóság (OSHA) bejelentette, hogy vizsgálja a raktárban történt incidenst, miután az eddigi információk alapján nem tartottak a dolgozóknak oktatást vészhelyzet esetére, és szakértők szerint a mulasztás arra vezethető vissza, hogy az Amazon végtelenül igyekszik mindenáron a vásárlók kedvében járni, és nincs olyan szabályzat, amely jogilag kötelezné a céget arra, hogy hazaküldje a dolgozóit.
Az Amazon sofőrjei, akik gyakran nem az Amazon közvetlen alkalmazottai, hanem az online kereskedelmi óriás által szerződtetett vállalatoknál dolgozna, már többször kerültek veszélybe a kvóták teljesítése érdekében. Az év elején jelentették, hogy a sofőröknek azt mondták, hogy kapcsolják ki azt az alkalmazást, amelyet arra használnak, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a kézbesítők biztonságosan vezetnek.