K&H: szuperappok és digitálisan aktív ügyfelek – egyre többen választják az okosmegoldásokat
Személyi kölcsön miatt, számlanyitáshoz vagy biztosítás kötéséhez sem kell már bankba menni, elég hozzá valamilyen okoseszköz.
Az egyre szaporodó digitális megoldásokat pedig egyre inkább kedvelik a bankolók: a K&H-nál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, és közel 480 ezren számítanak aktív mobilbankolóknak. A kényelmes és gyors megoldások térnyerését mutatja az is, hogy az okostelefonok mellett jön fel az okosórás fizetések száma is.
A pénzintézetnél 2021 januárjától 2022 március végéig összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. A K&H Csoport célja, hogy a lehető leginkább egyszerűsítse a mindennapi bankolást, ami elsősorban a digitális csatornák fejlesztését jelenti.
Neobankok, szuperapplikációk, fintech megoldások – egyre sokasodnak a pénzügyek intézését megkönnyítő innovatív lehetőségek, a verseny pedig hatalmas. Ma egy pénzintézet sokkal többet kínál a pénz kezelésénél. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta, hogy a K&H Csoport az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A pénzintézetnek minden innovációval az a célja, hogy egyszerűbbé tegye a pénzügyek intézését, ezért olyan platformot építenek, amely túlmutat a bankoláson és egyszerűsíti a felhasználók hétköznapi életét.
A K&H tapasztalatai szerint pedig az emberek egyre nyitottabbak a digitális megoldások iránt, a banknál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, és az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, míg a mobilbankot közel 480 ezren használják aktívan.
Jönnek a szuperappok
Okosórák és fizetésre alkalmas karkötők
A fizetéseknél is egyre több innovatív és kényelmes megoldás létezik, és egyre többen választják is ezeket. A jegybank adatai szerint a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma 2021 negyedik negyedévében a megelőző időszakhoz képest 16 százalékkal bővült és megközelítette az 1,3 milliót. Az okostelefonok mellett ma már egyre nagyobb teret kapnak az okosórák, illetve a fizetésre alkalmas karkötők is.
A szakember elmondta, hogy a következő időszakban az okoseszközös fizetések kiszámítható felfutására számítanak. A K&H Csoport éppen ezért számos szolgáltatást elsőként vezetett be a magyar piacon. 2019 óta elérhető az Apple Pay-fizetés, de az első hazai pénzintézetként vezette be a Google Payt és Garmin Pay okosórás fizetést, valamint az idén áprilistól elérhető Xiaomi Pay-fizetést is.
A K&H-nál 2021 januárjától 2022 március végéig a bank ügyfelei összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. Idén márciusban közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra 9,3 milliárd forintos forgalom jutott. A Google Pay esetében márciusban 782 ezer vásárlásra jutott több mint 4,6 milliárd forint, míg a Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés jutott, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.