Kevesebb a dugó, ezért javasolja a BKK a Lánchíd végleges autómentesítését
A hidak összesített forgalma és a torlódások mértéke is csökkent a Lánchíd lezárása óta.
A Lánchíd szerepe a budapesti Duna-hidak között a közúti forgalom vonatkozásában már a felújítás előtt is az egyik legalacsonyabb volt: 6 százalék. A lánchídi torlódásokat nem a személygépjármű-forgalom jelentős aránya okozta, hanem a híd és a kapcsolódó úthálózat fizikai adottságai.
2019 őszéhez viszonyítva a Lánchíd lezárása alatti időszakban a fővárosi hidak átlagos munkanapi közúti forgalma 5 százalékkal, azaz több mint 19 ezer közúti járműáthaladással csökkent.
A tesztidőszak ideje alatt a budapesti főbb Duna-hidak közúti forgalma tovább csökkent, a Lánchíd lezárása előtti adatokhoz képest több mint 40 ezer közúti járműáthaladással, a Lánchíd lezárásának időszakához képest pedig több mint 21 ezer jármű keresztezéssel.
A Waze adatai alapján a közúti forgalom torlódási mutatói a belvárosi kerületekre nézve összességében 6 százalékkal csökkentek.Mindez átlagosan közel fél perc nyereséget jelent utazásonként – írja közleményében a BKK.