Két csavar törése okozhatta a Keleti pályaudvaron történt vonatkisiklást
Úgy tudni, az egyik már régebben eltört, a másik pedig váltásnál adta meg magát.
A Telex számolt be arról, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet előzetes jelentése szerint a helyszíni szemle során megállapításra került, hogy a szerda éjfél környékén, a Keleti pályaudvarnál történt vonatkisikláshoz két csavar törése vezetett. Ezek csavarok rögzítették korábban az egyik sínpárt a váltó tolórúdjához.
A vonat érkezésekor a váltórúd feladata az lett volna, hogy áttolja a csúcssíneket a helyes állásba, hogy a vonat a pályán maradjon, csakhogy a törött csavarok miatt ez meghiúsult, így a szerelvény pedig nem lett átterelve. A jelentés szerint azonban a problémát a tolórúd valós mozgása miatt a biztosítóberendezés nem észlelte.
Ugyanakkor a mozdonyvezető igen, aki azonnal vészfékezésbe kezdett és megállította a szerelvényt. Mivel azonban a váltás közbeni fékezés miatt komoly oldalerők szabadultak fel, a kocsik is megugrottak. A portál információi szerint a két csavar közül az egyik már régebben eltört miután elrozsdásodott, a másik pedig vélhetően a váltáskor tört el.
A szakmai jelentés szerint a 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés helyes állásúnak érzékelte a váltót.
A baleset nyomán a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított az ügyben, melynek célja, hogy feltárják az incidens kiváltó okait, valamint levonják a tanulságot, hogy a jövőben ne történhessen hasonló eset.