Ezeket a hibákat sokan elkövetik a próbaidő alatt, holott elkerülhetőek lennének
Ilyen például a késés, a tudálékosság vagy a pletykálkodás, de vannak más dolgok is, amiket jobb elkerülni.
Az új munkahelyen az első hét kritikus időszak, amikor a benyomások meghatározóak lehetnek. A téma kapcsán néhány karrierszakértő elmondta, mire érdemes figyelni, s mit kellene elkerülni, hogy minél pozitívabb képet alakíthassunk ki magunkról. Ennek kapcsán az első és legfontosabb, hogy ne késsünk el, ha ugyanis már az elején így indítunk, az rossz benyomást kelthet az időgazdálkodási képességeinkről. Mint mondták, különösen az első hetekben érdemes odafigyelni erre, de ha már a munkakezdés előtt ott vagyunk, az még jobb.
Továbbá fontos az is, hogy ne mutassuk mindentudónak magunkat: a túlzott önbizalom, tudálékosság ugyanis ellenszenvet válthat ki egy új helyen. Persze ez nem jelenti azt, hogy titkolnunk kellene, ha értünk egy témához, de azt csak tisztelettudóan adjuk a kollégák és a vezetők tudtára, lehetőleg a lényegre szorítkozva. Ha pedig mindemellett nyitottnak és kíváncsinak mutatkozunk, újabb pluszt pontot jelent. Ám a kapcsolatépítés kapcsán is van néhány dolog, amiről érdemes szót ejteni.
Az egyik ilyen, hogy ne spammeljük tele új kollégáinkat, vagy bombázzuk olyan kérdésekkel a vezetőinket, ami nem a munkavégzéshez kapcsolódik közvetlenül. Azaz kerüljük a túlzott érdeklődést, hiszen ráérünk még megismerkedni, haladhatunk kisebb léptékben. De az is lényeges, hogy ne osszunk meg túl sok, túl személyes információt magunkról, mert egyes kollégák, akik nem vevők erre, elkerülhetnek minket, ha zavarja őket a túlzott kitárulkozás – írja a Pénzcentrum a Huffpost cikkére hivatkozva.
Ehhez kapcsolódóan ki kell még hangsúlyozni azt is, hogy mindenképp kerüljük a pletykálást. A negatív véleményt kezdetben tartsuk magunkban, inkább pozitív észrevételeinket tegyük szóvá. Ha olyan helyzetbe kerülünk, ahol azt látjuk, hogy másokat kibeszélnek a fülünk hallatára a hátuk mögött, ne csatlakozzunk be a beszélgetésbe – figyelmeztetnek. De természetesen az öltözködési szabályok betartására is hangsúlyt kell fektetni. Ugyanis az sem jó, ha túlöltözöttek vagyunk, illetve az sem, ha alulöltözöttek.
Arról, az adott cégnél mi a szokás, már az interjún levonhatunk fontos következtetéseket, de akár előzetesen is tájékozódhatunk a vállalati öltözködési normákról, így nem fog minket kellemetlenség érni az első napon. Míg ha mindezek mellett annak is figyelmet szentelünk, hogy a kezdeti időkben proaktívak legyünk és folyamatos kontaktot tartsunk a vezetőnkkel (visszajelezve számukra, hogyan haladunk, de akár visszajelzést is kérhetünk a munkánkról), garantált lesz a pozitív benyomás, szívesen dolgoznak majd együtt velünk.