Kiderült, miért nem használtak darut a Keleti pályaudvarnál a műszaki mentésnél
Többek között arra is választ kaphattunk, miért nem használtak darut a műszaki mentésnél a Keleti pályaudvarnál a vonatkisiklás után.
A MÁV hivatalos tájékoztatása szerint kedden 11 óraára befejezték a szakemberek a helyreállítási munkálatokat a Keleti pályaudvaron, a bevezető vágányokon, aminek kapcsán Lázár János miniszter is reagált, mondott néhány szót.
A munka végeztével már Kőbánya felső és Ferencváros (Kelenföld) felé sincs korlátozás. A közleményben megjegyzik, a járművek műszaki mentését már éjszaka megkezdték, és az utolsó siklott kocsi beemelése is hétfőn kora délután megtörtént. Emelőberendezésekkel helyezték vissza az öt kocsit, nem volt szükség darukra, és a szakemberek így is gyors munkát végeztek.
Máskülönben a felsővezeték-rendszer elbontását is el kellene rendelni, ami a kárelhárítás idejét szintén meghosszabbította volna. Kiderült, hogy már vasárnap késő estétől közel száz munkatársunk dolgozott a helyszínen, akik dicséretet érdemelnek.
A vasúti pálya gyors helyreállításának köszönhetően kedden hajnaltól már a hatvani és az újszászi vonalról a vonatok nagy része a Keletibe érkezett, mert a Kőbánya felső felé vezető három vágányon feloldották a korlátozásokat, majd a délelőtti órákban fokozatosan állt vissza a rend a hegyeshalmi és a pécsi vonal vonatainál is, miután a két ferencvárosi vágányon is megindulhatott a forgalom. Déltől pedig már az eredeti közlekedési rend érvényes, pár perces késések még előfordulnak.