Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Aki gyakran jár a Keleti felé, az hétfőtől igen komoly változásokkal számolhat

Aki gyakran jár a Keleti felé, az hétfőtől igen komoly változásokkal számolhat

Aki gyakran jár a Keleti felé, az hétfőtől igen komoly változásokkal számolhat
Shutterstock

A MÁV-csoport ebben a hónapban indította el a Keleti pályaudvar négy hétig tartó felújítását, amit Hegyi Zsolt vezérigazgató a Facebook-oldalán az év legnagyobb karbantartási beruházásának nevezett.

A munkálatok jelentős változásokat hoznak a fővárosi vasúti közlekedésben, és az utazók számára új átszállási lehetőségeket biztosítanak. Hegyi Zsolt szombati bejegyzésében kiemelte: „Az elmúlt évtizedekben a karbantartási munkáknál halmozódott fel a legtöbb elmaradás, pedig a vasúti pálya folyamatosan igényli a szinten tartó és javító beavatkozásokat, ezek hiányában menthetetlenül avul, ami lassújelekhez, növekvő menetidőhöz, több üzemzavarhoz és kiszámíthatatlansághoz vezet.”

A cikk a videó után folytatódik

A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a MÁV-tól eltérő hozzáállás szükséges a pályakorszerűsítésben: „Ettől az évtől sokkal jobban figyelünk arra, hogy a vasúti pálya legrosszabb állapotú csomópontjain javítsunk, nem toldozunk-foltozunk, hanem korszerűen újítunk fel. Ahogy a nyár elején Rákosrendezőn, hétfőtől a Keleti pályaudvaron olyan kritikus infrastruktúra-elemeket cserélünk és javítunk, amelyek eddig lassították a forgalmat.”

A beruházás célja nem csupán a jelenlegi problémák orvoslása, hanem hosszú távú befektetés a vasúti közlekedés gyorsabbá, megbízhatóbbá és biztonságosabbá tételéért. Hegyi Zsolt arra kérte az utasokat, hogy „hétfőtől ne megszokás alapján közlekedjenek és indulás előtt mindenképpen tájékozódjanak a változásokról.”

A felújítás idején

A felújítás idején a MÁV-csoport a budapesti átszálló pontokat használja a forgalom átszervezésére. A MÁV-csoport hivatalos oldalán érdemes minden részletet megismerni az alternatív eljutási lehetőségekről. A Mávinform közleménye szerint a távolsági vonatok fővárosi végállomása ideiglenesen más budapesti állomásokra, így a Nyugati pályaudvarra, Budapest-Kelenföldre és Kőbánya-Kispestre kerül, ahol biztosított az átszállás a metróhálózatra. Ez a változás érinti a győri, a pécsi, a hatvani–miskolci és az újszászi–békéscsabai járatokat.

Az elővárosi vonatok, például a hatvani és újszászi vonalak, rövidebb útvonalon, Kőbánya felsőig közlekednek, ahol új átszállópont létesül. Innen a metróhálózat a Puskás Ferenc Stadionhoz csúcsidőben percenként induló MÁV-buszokkal, vagy a II. János Pál pápa tér érintésével a Blaha Lujza térre 4 percenként közlekedő 37-es villamoscsaláddal érhető el.

A felújítás tehát nem csupán infrastruktúra-javítást jelent, hanem a fővárosi közlekedés átmeneti, de jól szervezett átalakítását is, amely hosszú távon a vasúti közlekedés megbízhatóságát és sebességét hivatott növelni.

Liner/MTI