Katari sörtilalom: aggódnak a világbajnokság szponzorai
A világbajnokságon kizárólag Budweisert árulnak, a sörtilalom miatt viszont óriási bevételtől esnek el.
Tele van Doha Budweiseres reklámmal, azonban a napokban a FIFA Katarral együtt eldöntötte: a stadionok közelében tilos lesz sört árulni. A VIP-szektorokban ugyan maradnak a csapok, de a 63 milliós szerződés nagy bajba került.
A szponzorok pedig joggal aggódnak, hiszen egy kontraktus ilyen szintű módosítása az utolsó pillanatban nem vet túl jó fényt az adott rendezvényre, pláne ha dollármilliók forognak kockán – írja a The Guardian.
Egy cég képviselője névtelenséget kérve elmondta, hogy sok partner úgy érezte, hogy „a FIFA cserbenhagyta” őket. Hozzátette, informális megbeszélések sokasága folyik, hiszen rengeteg kifogás érkezett a világbajnokság szponzoraitól.
Az biztos, hogy a Budweiser jogi lépésekre készül, és bár a Bud Zero értékesítése biztosított Katarban, az alkoholmentes sör egymagában édeskevés az értékesítés egészét nézve. A szervezők egyébként egészen a közelmúltig azt hangoztatták, hogy a torna kezdetéig megtalálják a középutat a nyugati szurkolók ízlése és Katar konzervatív kultúrája között.
Ezt az üzenetet legutóbb Fatma al-Nuaimi, a Legfelsőbb Bizottság kommunikációs vezetője erősítette meg, aki akkor így nyilatkozott: „Ami az alkoholt illeti, a vendégszeretet a kultúránk része, még ha az alkohol nem is az. Jelen lesz ott, ahol a szurkolók összegyűlnek, de nem nyíltan az utcán”.