Idő előtt elrajtolt a karácsonyi akciószezon a bevásárlóközpontokban
A szokásosnál jóval hamarabb bukkantak fel az áruházak polcain a csokimikulások és a karácsonyi termékek.
A Pénzcentrumnak adott interjújában az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára elmondta, idén előbb elkezdték kihelyezni a mikulásos, illetve a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket a boltok.
Vámos György hozzátette, általában október második felében indul be ezeknek a szezonja, idén azonban már pár héttel előbb, október elején elkezdték kipakolni őket:
A szakember úgy gondolja, még a megnövekedett kereslet ellenére sem tudják a kiskereskedelm bizonyos ágazatai nyújtani a pandémia előtti szintet, hiába hosszabbítják meg a karácsonyi vásárlási szezont.
Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója a lap megkeresésére közölte, a magyarok valósággal imádják a mikulásos édességeket, ami az eladási statisztikákon is meglátszik:
„A preferenciák viszont változatlanok, a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik. Döbbenetes az a megállapítás is, miszerint az ünnepi szezon nagy kedvence hagyományosan a csokimikulás: a szezonális édességek több mint felét teszi ki értékben. 100 eladott karácsonyi termékből 57 ilyen.”