Hangzatos vasárnap: Dobrev és Jakab után Karácsony
Karácsony Gergely egy közvélemény-kutatásra hivatkozva mondja azt, hogy a többség támogatja a rakpart gyalogos fejlesztését.
A rakpart, és annak fejlesztése állandó téma Budapesten, amiről erősen megoszlanak a vélemények. Vannak, akik végig fenntartanák az autóforgalmat a rakparton, és ebben az esetben nem kevés emberről van szó.
A másik tábort azok erősítik, akik már belenyúlnának ebbe, és például teljesen átadná a gyalogosoknak a rakpartot. Ők vannak a legkevesebben, míg a második legtöbben azt szeretnék, illetve támogatnák, ha egy szakaszon átadnák a gyalogosoknak a rakpartot.
„A budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztését! A rakpart gyalogos fejlesztése fontos része volt már a választási programomnak is, így természetes, hogy ennek megvalósítása egyik kiemelt célunk.” – írta Karácsony a hivatalos Facebook oldalán.
„Ezért folytatjuk idén már harmadik éve a rakpart hétvégi megnyitását és ezért indítjuk el jövőre a rakpart teljes megújítását is, aminek eredményeként a pesti rakpart egy belvárosi szakasza teljesen gyalogos, autómentes sétánnyá változhat.”
„Egy friss közvélemény-kutatás most azt bizonyítja, hogy többen támogatják a rakpart gyalogos fejlesztését, mint ahányan a fejlesztést követően visszaadnák a rakpartot az autóforgalomnak. Sőt, a válaszadók közel egyötöde egyenesen teljesen autómentes, végig gyalogos rakpartot szeretne.”
„Természetesen nekem közvélemény-kutatások eredményénél is sokkal fontosabb, hogy annak a víziónak a megvalósításán dolgozzam, amire felhatalmazást kaptam. Egy olyan város víziójáért, ahol nem kell lemondanunk a természet közelségéről a városi létért cserébe, ahol senkinek sem megfizethetetlen a lakhatása és ami nem csak azért van, hogy közlekedjünk, hanem hogy éljünk is benne.”
„A pesti alsó rakpart egy belvárosi szakaszának gyalogosítása is ezt a víziót szolgálja. Mert a város talán legszebb pontja nem azért van, hogy autópályaként használjuk, hanem hogy mindannyian csodálhassuk a Duna és a budai látkép szépségeit.”
„Természetesen a projekt részleteinek kidolgozásakor és a megvalósítás ütemezésekor is ügyelünk arra, hogy a fejlesztés minél kevesebb változással járjon a város közlekedésében. Éppen ezért csak akkor fog folytatódni a rakpart fejlesztése, amikor elkészül az M3-as metró felújítása, így nem csak Magyarország legforgalmasabb vasúti járata fog újra utasokat szállítani, de a pótlóbuszok miatti lezárásokat is feloldhatjuk.”
„Köszönöm mindenkinek, aki támogatja a rakpart gyalogos fejlesztését, akit pedig még nem sikerült meggyőznünk, az látogasson ki valamelyik hétvégén a rakpartra és élvezze ezt a páratlan várost, Budapestet!”