Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Hangzatos vasárnap: Dobrev és Jakab után Karácsony

Karácsony Gergely egy közvélemény-kutatásra hivatkozva mondja azt, hogy a többség támogatja a rakpart gyalogos fejlesztését.

...svg content...Fotó: Tarlós István volt főpolgármester, országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott (b2) és Karácsony Gergely főpolgármester kezet fog, balról Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az M3-as metróvonal újabb szakaszának átadóünnepsége előtt a felújított Kálvin téri állomáson 2022. május 14-én. Átadták a budapesti M3 metróvonal központi szakaszán a felújított Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásokat, így ennek a napnak a délutánjától Kőbánya-Kispesttől már a Kálvin térig jár a metró a déli szakaszon. MTI/Balogh Zoltán
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A rakpart, és annak fejlesztése állandó téma Budapesten, amiről erősen megoszlanak a vélemények. Vannak, akik végig fenntartanák az autóforgalmat a rakparton, és ebben az esetben nem kevés emberről van szó.

A másik tábort azok erősítik, akik már belenyúlnának ebbe, és például teljesen átadná a gyalogosoknak a rakpartot. Ők vannak a legkevesebben, míg a második legtöbben azt szeretnék, illetve támogatnák, ha egy szakaszon átadnák a gyalogosoknak a rakpartot. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

„A budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztését! A rakpart gyalogos fejlesztése fontos része volt már a választási programomnak is, így természetes, hogy ennek megvalósítása egyik kiemelt célunk.” – írta Karácsony a hivatalos Facebook oldalán.

„Ezért folytatjuk idén már harmadik éve a rakpart hétvégi megnyitását és ezért indítjuk el jövőre a rakpart teljes megújítását is, aminek eredményeként a pesti rakpart egy belvárosi szakasza teljesen gyalogos, autómentes sétánnyá változhat.”

„Egy friss közvélemény-kutatás most azt bizonyítja, hogy többen támogatják a rakpart gyalogos fejlesztését, mint ahányan a fejlesztést követően visszaadnák a rakpartot az autóforgalomnak. Sőt, a válaszadók közel egyötöde egyenesen teljesen autómentes, végig gyalogos rakpartot szeretne.”

„Természetesen nekem közvélemény-kutatások eredményénél is sokkal fontosabb, hogy annak a víziónak a megvalósításán dolgozzam, amire felhatalmazást kaptam. Egy olyan város víziójáért, ahol nem kell lemondanunk a természet közelségéről a városi létért cserébe, ahol senkinek sem megfizethetetlen a lakhatása és ami nem csak azért van, hogy közlekedjünk, hanem hogy éljünk is benne.”

„A pesti alsó rakpart egy belvárosi szakaszának gyalogosítása is ezt a víziót szolgálja. Mert a város talán legszebb pontja nem azért van, hogy autópályaként használjuk, hanem hogy mindannyian csodálhassuk a Duna és a budai látkép szépségeit.”

„Természetesen a projekt részleteinek kidolgozásakor és a megvalósítás ütemezésekor is ügyelünk arra, hogy a fejlesztés minél kevesebb változással járjon a város közlekedésében. Éppen ezért csak akkor fog folytatódni a rakpart fejlesztése, amikor elkészül az M3-as metró felújítása, így nem csak Magyarország legforgalmasabb vasúti járata fog újra utasokat szállítani, de a pótlóbuszok miatti lezárásokat is feloldhatjuk.”

„Köszönöm mindenkinek, aki támogatja a rakpart gyalogos fejlesztését, akit pedig még nem sikerült meggyőznünk, az látogasson ki valamelyik hétvégén a rakpartra és élvezze ezt a páratlan várost, Budapestet!”