Év elejétől változtak a jótállás szabályai, elkészült az új jótállási jegy
Év elejétől változtak a jótállás szabályai, amelyek a jótállási jegyet is érintették. Az új mintát elkészítette az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), azonban a használata nem kötelező, viszont az ITM szerint megkönnyítheti a vállalkozások és a fogyasztók dolgát.
A kormány az év elején többek között az eladási árhoz igazoldó, a korábbiaknál jóval hosszabb jótállással módosította a szabályzatot, ezzel megszűnhet a javítgatások és a végeláthatatlan szervízelések időszaka.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a kereskedelmi szövetségekkel egyeztetett tartalommal jótállási jegy mintát készített, ezzel támogatva a vállalkozások jogkövető magatartását – írj a Portfolio.
Az új minta szerint a jótállási jegyen szerepeltetni kell a kereskedő nevét, címét, (ha nem azonos a forgalmazóval) a gyártó nevét, címét, a termék beazonosítására alkalmas megnevezését és típusát, és ha van, a gyártási számát.
A jótállási idő kezdete szempontjából elengedhetetlen a vásárlás vagy az üzembehelyezés időpontjának rögzítése, valamint teljes körűen ismertetni kell a fogyasztó jótálláshoz kapcsolódó jogait. A jótállási jegyen fel kell tüntetni a vállalkozás bélyegzőjét és az eljáró személy aláírását is.
Az új szabályozás szerint a jótállási idő az eladási ártól függően 1, 2 vagy 3 év lehet, ez pedig minden esetben fel kell tüntetni a jegyen.
Bár az új jegy használata nem kötelező, jelentősen megkönnyítheti a fogyasztók dolgát. 2021-től a papír alapú mellett elektronikus jótállási jegy is kiadható, akár telefonra vagy mobilalkalmazásba letölthető e-számlával is intézhetjük, ha annak tartalma mindenben megfelel az előírásoknak.