Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Jó hírekkel szolgált a Keleti-program kapcsán a MÁV-vezér

Jó hírekkel szolgált a Keleti-program kapcsán a MÁV-vezér

Jó hírekkel szolgált a Keleti-program kapcsán a MÁV-vezér
Fotó: MTI/Lakatos Péter

Elismerte, a munka nagyobb része még hátravan, de az előrehozott munkálatokat sikeresen elvégezték.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója egy, a Facebook-oldalán közzétett videóüzenetében számolt be arról, hogy a Keleti-program előrehozott munkálatai befejeződtek. Noha az első szakasz elkészült, a legnagyobb feladatok még hátravannak, a program jövőre folytatódik. A MÁV-vezér videójában úgy fogalmazott:

A cikk a videó után folytatódik

„Jövőre több mint 4 milliárd forint értékben fogjuk végrehajtani a Keleti-programot, aminek keretében itt, az ország egyik legforgalmasabb pályaudvarán megújítjuk a váltókörzeteket, a biztosítóberendezés áramellátását, és a felsővezetéki hálózatot”

Az eredetileg tervezett felújítást az augusztusi és októberi kisiklások miatt hozták előre: az első fázisban 200 vasbeton aljat terveztek kicserélni a pályaudvaron, hogy növeljék a váltók üzembiztonságát. Csakhogy végül a célkitűzést túlteljesítve, összesen 240 talpfát újítottak fel. A munkálatok szombaton lezárultak, jelenleg a szabályozási feladatok zajlanak.

A MÁV FKG Kft., a vasúti felépítményjavításra szakosodott korábbi leányvállalat integrációja jelentős mértékben hozzájárult az előrehaladáshoz: az októberben befejeződött egyesítés nyomán ugyanis a vállalat munkatársai további erőforrásokkal támogatták a Keleti pályaudvar felújítását. A munkát kizárólag éjszakai órákban, 21:00 és 05:00 között végezték, hogy az utasforgalom zökkenőmentesen működjön.

„A program oroszlánrésze még előttünk van, jövőre folytatjuk a felújítást. A most kicserélt aljak azonban már hozzájárulnak ahhoz, hogy a Keleti biztos pontja legyen a hazai vasúti közlekedésnek, az onnan induló vagy oda érkező vonatok pedig pontosabbak legyenek” – írta Hegyi Zsolt a bejegyzésében.

Nem véletlen, hogy korábban kezdődtek meg a munkálatok, hiszen a Keleti pályaudvar az elmúlt időszakban több baleset színhelye volt: augusztus végén az esti órában kisiklott a Claudiopolis InterCity-vonat öt személykocsija.

Noha személyi sérülés nem történt, a baleset masszív fennakadást okozott a forgalomban, és komoly közéleti vitákhoz is vezetett. Október végén aztán újabb kisiklás történt, ami miatt rendőrségi nyomozás is indult; de hasonló problémák jelentkeztek a Déli pályaudvaron is a hét elején.