Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Jennifer Lopez legjobb és legkeményebb filmje, mégis méltatlanul alulértékelt

Jennifer Lopez legjobb és legkeményebb filmje, mégis méltatlanul alulértékelt

Jennifer Lopez legjobb és legkeményebb filmje, mégis méltatlanul alulértékelt
Northfoto

A 2000-es évek elején Jennifer Lopez már Hollywood egyik legismertebb színésznőjének számított:

A Selena című filmben nyújtott áttörő alakítása után romantikus vígjátékai, mint a Szeretném, ha szeretnél (The Wedding Planner) vagy az Álmomban már láttalak (Maid in Manhattan) kultikus státuszt értek el. Ugyanakkor olyan filmjei, mint a Sejt (The Cell) vagy az Angyali szemek (Angel Eyes) kevésbé nyerték el a kritikusok tetszését.

A cikk a videó után folytatódik

A Collider visszatekintése szerint azonban van egy 2002-es thriller, amely „nem ötcsillagos film, de kétségtelenül Lopez egyik leginkább alulértékelt szerepe.” Ez a film a Most már elég! (Enough), amely mindössze 22%-os értékelést kapott a Rotten Tomatoes oldalán, mégis sok néző számára maradandó élményt nyújtott a családon belüli erőszak ábrázolásával és azzal, ahogyan Lopez karaktere saját hősnőjévé válik.

A történet középpontjában Slim (Jennifer Lopez) áll, egy egyszerű pincérnő, aki beleszeret Mitchbe (Billy Campbell), abba a férfiba, aki egy napon megmenti őt. A kapcsolat gyorsan házassággá érik, ám Mitch vonzó külseje és kedves álarca csak leple volt valódi természetének. Évekkel később Slim már férje bántalmazását, erőszakosságát és manipulációját kénytelen elviselni. Amikor szembesül Mitch hűtlenségével és hazugságaival, úgy dönt, kislányával együtt elmenekül. A menekülés azonban nem bizonyul tartósnak: Mitch gazdag és befolyásos kapcsolatai révén mindenhol rátalál, így Slim ráébred, hogy lánya és saját biztonsága érdekében szembe kell néznie a „szörnnyel”.

A film nem tökéletes, mégis magával ragadja az embert

A Collider szerint a filmnek vannak gyengeségei: „Néhányan egyetérthetnek abban, hogy a Most már elég! cselekményének voltak ferde pillanatai, amik melodrámába csaptak át, vagy a hihetőséget feszegették azzal, hogy Slim milyen könnyedén alakítja át magát alkalmas ellenféllé az exe ellen.” Ugyanakkor a cikk hangsúlyozza, ezek a hibák nem gyengítik a történet lényegét, amely „gyakran felemelő, amikor a fizikai és pszichológiai szinten átélt bántalmazásból való visszavágást ábrázolja.” A film központi üzenete az autonómia visszaszerzése az elnyomás ellenében.

A feszültség végig jelen van: Slim és lánya többször kénytelenek költözni, állandó félelemben élve, hogy Mitch rájuk talál. A film így nemcsak thrillerként működik, hanem a bántalmazásból való menekülés idegtépő valóságát is bemutatja.

Lopez alakítása azért is kiemelkedő, mert Slim átalakulását fokozatosan, rétegről rétegre építi fel. A Collider kiemeli, a színésznő képes megmutatni a kezdetben szerelmes, naiv nőt, majd a félelemtől bénult, bizonytalan anyát, végül pedig azt a karaktert, aki „megszorítja az öklét a keservesen megszerzett tudással, hogy nincs más választása, mint előre menni.” Ez az érzelmi őszinteség teszi hitelessé és felemelővé Slim hőssé válását.

A film végkifejlete nem egy bosszúálló szuperhőst mutat, hanem egy anyát, aki nem hajlandó engedni az erőszaknak. „A Most már elég! Lopez elrejtett és félretett filmje, ami megérdemli, hogy megkondítsák a győzelmi harangot, és a magasba emelje a kezét egy olyan nő és anya történetével, akik nem hagyták, hogy egy bántalmazó győzzön.”