Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Jelentős közlekedési változás várható Budán, íme a tervek

Már a tervezési folyamat végénél jár a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig kiépülő új villamosvonal projekt, vagyis hamarosan a munka is kezdetét veheti.

...svg content...Fotó: Egy Ikarus 280-as bolygóajtós autóbusz közlekedik a 30-as vonalon Angyalföldön, a Béke úton 2022. november 18-án. MTI/Máthé Zoltán
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A magyarepitok.hu szerint a Főmterv Zrt. készítheti elő a budapesti fonódó villamoshálózat fejlesztésének II. ütemét. A fonódó villamoshálózat kialakítása Buda észak-dél irányú közlekedését fejlesztette jelentős mértékben, amelyet 2016-ban adtak át, az újabb ütem pedig Dél-Buda bekötését biztosítja a fonódó hálózatba.

A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől indulva a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány felé haladva érinti az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot biztosít a Kopaszi-gáti közpark és a mellette épülő lakó- és irodanegyed számára is. Soron kívül Kiderült, hány Tisza Párt-szavazó ragaszkodik Magyar Péterhez

Az új villamosvonal átszállási lehetőséget ad az 1-es villamosra, továbbá a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhelynek köszönhetően a budapesti vasúti hálózatra is. A Szent Gellért téren keresztül pedig kapcsolatot biztosít északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is – a térség így közvetlen közösségi közlekedési kapcsolatot kaphat mind a 4 metróvonalhoz.

A Főmterv feladata, hogy a végleges egyesített engedélyezési és kiviteli terveket, valamint a kapcsolódó környezetvédelmi, régészeti, örökségvédelmi és szabályozási munkarészeket egyaránt elkészítse, akárcsak a közbeszerzési kiíráshoz szükséges tenderdokumentációt – írta az Infostart.

Mindemellett fontos szempont a vonal menti teljes várostervezés, prioritásként kezelve a favédelmet, a minél nagyobb zöldfelületek és füves vágányzónák kialakítását, s a 3 kilométer hosszú vonalon összesen hét akadálymentes villamosmegállópárt és egy végállomási épületet alakítanak majd ki.