Súlyos terhet róhat a januári metróbaleset a BKV-ra
Mivel a BKV nem rendelkezik biztosítással az olyan károk megtérítésére, amelyek a cég hibájából keletkeznek, ezért a januári baleset több száz millió forintos költsége minden bizonnyal a vállalatot fogja terhelni.
Továbbra is zárlat alatt van a hármas metró nemrégen történt balesetében megsérült két szerelvény egyike, így a BKV szakértői nem tudták felmérni a károkat, de minden bizonnyal több százmilliós lesz a javítási költség – mondta Bolla Tibor, a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) vezérigazgatója a Népszavának.
Az orosz gyártó, a Metrowagonmash már a baleset másnapján felajánlotta segítségét a károk felmérésében és javításban. A BKV a felmérésben való közreműködést elfogadta, de arról csak a szükségessé váló javítási feladatok ismeretében döntenek, hogy kire bízzák a munkát.
A cégvezető arra nem lát esélyt, hogy az orosz gyártó a BKV által perben követelt 12,4 milliárd forintos kötbér terhére cserélje vagy javítsa ki a sérült kocsikat.
Az már biztosnak tűnik, hogy a kárt nem téríti meg a biztosító. A BKV 2021 decemberében kötött vagyon- és felelősségbiztosítási szerződést az Uniqa Biztosító Zrt-vel, amely 1,278 milliárd forint ellenében vállalta a cég biztosítását 2024 decemberéig, viszont a saját hibás káreseményekre nem terjed ki a dokumentum.
„A BKV már elismerte, hogy emberi mulasztás okozta a balesetet, így az saját hibából történt káresemények számít. Ennek ellenére bízunk abban, hogy a biztosító méltányossági alapon megtéríti a kár egy részét. Erről már folynak a tárgyalások” – tette hozzá a vezérigazgató.