Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Ennyivel merül gyorsabban az iPhone az iOS 26 újításával

Ennyivel merül gyorsabban az iPhone az iOS 26 újításával

Ennyivel merül gyorsabban az iPhone az iOS 26 újításával
Shutterstock

Az Apple múlt héten adta ki az iOS 26 első kereskedelmi verzióját, ami a Liquid Glass nevű új felhasználói felületet hozta el több millió iPhone-felhasználónak.

A Liquid Glass már a tesztidőszakban is a legvitatottabb újításnak számított, és a hivatalos megjelenés után is vegyes reakciókat váltott ki. Bár a transzparenciahatások részben mérsékelhetők, az iOS 18 felületére való visszatérés nem lehetséges a frissítés után. Az Apple a Liquid Glass dizájnt minden kompatibilis termékére kiterjesztette, nemcsak az iPhone-ra.

A cikk a videó után folytatódik

Néhány nappal a megjelenést követően az In Depth Tech Reviews YouTube-csatorna összehasonlító tesztet végzett, amely azt vizsgálta, hogy az iOS 26 nagyobb energiafogyasztással jár-e, mint az iOS 18. Az eredmények sok felhasználónak adhatnak újabb okot az elégedetlenségre. „Az iPhone 16 Pro Max, ami iOS 26-ot futtatott, 13%-ot veszített az akkumulátorából, miközben ugyanazokat a műveleteket végezte, mint az iOS 18-at futtató készülék, mely mindössze 1%-ot fogyasztott” – áll a teszt összegzésében, amiről a BGR is beszámolt. A vizsgálat szerint az iOS 26-ot futtató készülék ráadásul magasabb hőmérsékletet is produkált.

A teszt során a YouTuber négy, mindennapi használatot szimuláló műveletet ismételt meg 150 alkalommal: a Notification Center lehúzását, alkalmazások (például Safari) megnyitását és bezárását, görgetést a Fotók alkalmazásban, valamint a készülék feloldását. Ez a szám megegyezik azzal, ahányszor egy átlagos felhasználó naponta kézbe veszi a telefonját. Az eredmények szerint minden egyes művelet jelentősebb akkumulátorfogyasztást okozott iOS 26 alatt, mint iOS 18 esetében.

iOS 18 vs. iOS 26 – akkumulátor és teljesítmény összehasonlítás

SzempontiOS 18iOS 26 (Liquid Glass)Megjegyzés
FelületKlasszikus UI, kevésbé erőforrás-igényes animációkLiquid Glass, átlátszó és dinamikus animációkAz új dizájn látványosabb, de több energiát igényel
Tesztelt készülékiPhone 16 Pro MaxiPhone 16 Pro MaxAzonos hardver, stabil verziók
Akkumulátorveszteség (150 művelet után)~1%~13%Jelentős különbség, a Liquid Glass sokkal jobban meríti
HőtermelésNormál szinten maradtÉrezhetően magasabbAz extra animációk több hőt generálnak
Tesztelt műveletekÉrtesítési központ lehúzása, appok nyitása/zárása, görgetés Fotókban, készülék feloldásaUgyanazok a műveletekMindegyik műveletnél nagyobb fogyasztás iOS 26 alatt
Apple hivatalos álláspontja„A felhasználók ideiglenes hatást tapasztalhatnak az akkumulátor-élettartam és a hőteljesítmény terén egy nagyobb frissítés után.”Az Apple szerint ez normális jelenség, de nem kötötte közvetlenül a Liquid Glasshoz

A teszt nem tekinthető teljesen tudományosnak, mivel az iOS 26-ot szeptemberben, az iOS 18-at pedig júliusban vizsgálták, nem párhuzamos körülmények között. Nem ismert, hogy a környezeti tényezőket – például a szobahőmérsékletet – kontrollálták-e, és az is eltérés volt, hogy az iOS 26 esetében átlátszó ikonokat használtak. Ugyanakkor a júliusi és a szeptemberi eredmények összhangban voltak, ami arra utal, hogy a Liquid Glass valóban erőforrás-igényesebb, mint az iOS 18.

Az Apple a WWDC 2025-ön így vezette be az új felületet: „Most, a hardverünk, a szilícium és a grafikus technológiáink erőteljes fejlődésével lehetőségünk van lefektetni a következő fejezet alapjait a szoftverünkben” – mondta Alan Dye, az Apple emberi interfészért felelős alelnöke. Akkor azonban a vállalat nem tért ki az akkumulátorhasználattal kapcsolatos aggályokra.

A múlt héten kiadott hivatalos támogatási dokumentumban az Apple már reagált a felhasználói panaszokra, és figyelmeztetett: „A felhasználók ideiglenes hatást tapasztalhatnak az akkumulátor-élettartam és a hőteljesítmény terén egy nagyobb frissítés után.” A cég hozzátette, ez a viselkedés normális, és bár nem kötötte közvetlenül a Liquid Glasshoz a jelenséget, elismerte: „Egyes funkciók több erőforrást igényelhetnek az eszköztől”, valamint „egyes felhasználók kisebb hatást észlelhetnek a teljesítményben és/vagy az akkumulátor-élettartamban.”