Ingyenes termékeket ad a vásárlóknak egy szupermarket, ezzel küzdve a pazarlás ellen
A fagyasztott élelmiszerek kiskereskedője közölte, hogy évente 500 ezer font (215 millió forint) értékű élelmiszert ajánlanak fel a vásárlóknak a „Free on Last Day of Life” program keretében.
Az Iceland új, ingyenes élelmiszer-kezdeményezést indít, amelynek keretében ingyenesen adnak termékeket, hogy megakadályozzák a lejárathoz közeledő termékek pazarlását.
A szupermarket szerint a „Free on Last Day of Life” kezdeményezéssel évente több mint 1,3 millió terméket ajándékozhatnak az Iceland vásárlóinak 500 ezer font (215 millió forint) értékben, miközben csökkentik az élelmiszer-pazarlást.
A szupermarket mind az 1000 telephelyén történő bevezetés egy 40 üzletben végzett sikeres kísérletet követ, amelynek során több mint 17 ezer terméket adtak ingyen, és a vásárlók átlagosan 1,58 fontot (680 forint) kaptak vissza rendelésenként.
A Mirror azt írja, a folyamat nem igényel semmilyen további lépést a vásárló részéről: ha egy megrendelt termék az egyetlen, ami még megmaradt, és aznapra szól, akkor azt a szokásos módon beolvassák, felcímkézik és a bevásárlókosárba helyezik.
A vásárlót a kiszállítás előtt tájékoztatják az ingyenes tételről, és nem kell kifizetnie az eredeti árat. Minden hűtött, friss, sütemény, kenyér és reggeli áru beletartozik a programba. Richard Walker, az Iceland Foods ügyvezető igazgatója elmondta: