Ezekkel a piszkos trükkökkel találkozhatunk leggyakrabban az ingatlanhirdetéseknél
Garantáltan megjegyzi a vevőjelölt, ha eltitkolják előle a kevésbé kívánatos részleteket.
Habár idén ismét felívelő pályára állhat az ingatlanpiac, az elmúlt időszak nehézségei a hirdetőket is óvatosabbá tették. Mivel csak a jó adottságú lakások és házak esetében volt esély vevőt találni, ezért a hirdetésekben sok esetben próbálták palástolni a kevésbé előnyös tulajdonságait az adott ingatlannak.
Mint a Balla Ingatlan beszámolt róla, ezek leggyakrabban a környék és a szomszédok kapcsán merülnek fel, de a rezsiköltségek, a vizesedő falak, vagy akár a ház előtti transzformátor is lehet negatív tényező, melyeket a szakemberek szerint jobb már az elején tisztázni, hogy elkerüljék a későbbi kellemetlenségeket.
Mint azt Fucskó István, a Balla Ingatlan siófoki irodájának tulajdonosa elmondta, ennek ellenére is mind a magánszemélyek, mind az ingatlanközvetítők részéről, hogy nem tüntetik fel ezeket a kedvezőtlen adottságokat. Hozzátette, hogy az ingatlanokról készült fotókkal is gyakran torzítják a valóságot, a nagylátószögű fotók ugyanis tágítják a teret, az utómunkák pedig nem a valós megjelenést mutathatják – például egy kert esetében.
A szakember hozzátette, hogy a hirdetésnél inkább arra érdemes figyelni, hogy tényszerű, mégis figyelemfelkeltő legyen, amihez a megfelelő árazás, a pontos alaprajz és cím, illetve a már említett valósághű fotók is hozzájárulnak. Mint mondta, ezek alkalmazásával nagyobb az esély arra, hogy az ingatlan megtalálja a valós célcsoportját.
Kiemelte, hogy a valóságtól elrugaszkodott hirdetések nem csupán a csalódott vevőjelöltet nézve inkorrekt, hanem az ingatlanosok megítélését is rontja. Úgy véli, hogy akik torzítják a hirdetéseket, azok önmagukat is hátráltatják a munkában, hiszen a sok felesleges ingatlanbemutató miatt energiát, időt, valamint pénzt is veszítenek.