Döbbenetes módon kárpótolja ügyfeleit a globális informatikai leállást okozó vállalat
A CrowdStrike 10 dolláros ajándékutalványt küldött ügyfeleinek a múlt heti széles körű informatikai zavart követően.
A múlt héten bekövetkezett, világszerte számítógépek millióit érintő rendszerhiba után a CrowdStrike kiberbiztonsági vállalat sajátos módon próbálta kárpótolni ügyfeleit. A cég 10 dolláros étkezési utalványokat küldött szét, amelyekkel a felhasználókat ért kellemetlenségekért kívánt bocsánatot kérni.
A TechCrunch értesülései szerint a vállalat emailben tájékoztatta ügyfeleit a kompenzációról, amelyet Daniel Bernard üzleti igazgató nevében küldtek ki. Az üzenetben ez állt: „Hálánk kifejezéséül a következő kávéját vagy késő esti harapnivalóját mi álljuk!”
A gesztus azonban nem volt zökkenőmentes. Egyes felhasználók ugyanis arról számoltak be, hogy az utalványok beváltásakor hibaüzenettel szembesültek, mely szerint a kibocsátó visszavonta azokat, ami újabb frusztrációt okozott az egyébként is kellemetlen helyzetet átélt ügyfeleknek.
Az eset hátterében egy hibás szoftverfrissítés állt, amelyet megfelelő tesztelés nélkül bocsátottak ki. A frissítés megakadályozta a Windows operációs rendszer újraindítását, ami kiterjedt problémákat okozott. A CrowdStrike elismerte a hibát, és ígéretet tett folyamatainak felülvizsgálatára.
A vállalat közleményben jelentette be, hogy a jövőben szigorúbb ellenőrzési protokollokat vezetnek be. Ezek közé tartozik a valós munkakörnyezetben történő tesztelés, valamint a frissítések fokozatos kiadása – ez utóbbi lehetővé tenné az esetleges hibák korai észlelését és a szélesebb körű problémák megelőzését.